pijn in m´n bips en wéér verkouden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu pijn in m´n bips en wéér verkouden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

pijn in m´n bips en wéér verkouden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

24 Augustus 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola chicas,
Zondagmiddag 4 uur en ik heb net een uurtje gewandeld. Het is echt supermooi weer vandaag. Het is bijna altijd wel zonnig maar nu is het ook lekker warm, ik loop voor ´t eerst in een shirt met korte mouwen. Daaronder wel een hemd want ik ben helaas al weer verkouden. Gister ben ik zelfs de heel dag niet buiten geweest en heb ´s middags nog een paar uur geslapen. Norma kwam gelijk met de ehbo schoenendoos en een thermometer uit 1418. Natuurlijk gaf die geen koorts aan maar ik moest me heel dik aankleden en vooral veel eten. Dus ook in ´slechte´ tijden is ze een echt moedertje voor me. Ik mag morgen ook nog niet gaan werken van d´r en dat ga ik ook niet doen want ik wil er echt vanaf.

Het zou goed kunnen dat ik steeds verkouden ben door al het stof buiten op straat en in huis, de hondeharen (geen stofzuiger!!!) en van de vele uitlaatgassen hier. Misschien ben ik wel allergisch. Nou ja, ieder geval heb ik een rustig weekend dit keer en dat is ook wel ´s lekker. Straks nog even mijn Spaanse les voorbereiden voor morgen.

Net bij de lunch hebben we met z´n drietjes wel bijna een echt gesprek kunnen voeren. Dat was wel leuk, vooral Norma kan ik heel goed begrijpen als ze langzaam praat en Ingrid snapt dat nu ook dus die ratelt ook niet meer zo snel. En Ingrid zei dat het beter was als Norma nu in het Spaans tegen mij praat dan in het heel gebrekkige Engels omdat ik dat beter begrijp. We moesten echt zo lachen. Dat zijn toch wel de leuke kanten van bij en familie wonen en ik heb het best getroffen met de mijne.
We hadden ´t over het feit dat er hier in Argentinië ook meer leuke vrouwen alleen zijn en niet genoeg mannen. Dus lieve mensen: hier gaat ´t me ook niet lukken dus ik kom gewoon lekker naar jullie terug over 3 weken!

Het paardrijden vrijdag was iets minder leuk dan ik gedacht had. Ten eerste gingen we niet de bergen of zo in maar bleven heel veel in de bewoonde wereld en de route was nogal moeilijk voor de paarden. Na een minuut of 15 toen we nog langs een vrij drukke weg liepen. sloeg het paard van Greg vreselijk op hol. Echt heel eng. Terwijl het toch ¨een paard was waar normaal kleine kinderen op rijden¨ Je kent het wel die praatjes. Gelukkig bleef hij erop zitte en is er verder niets gebeurd maar we waren wel onwijs geschrokken. Onze begeleider, tevens eigenaar vd tent, ook trouwens en hij was natuurlijk weer reuze aardig dus we hadden ´t hem al weer snel vergeven. Onderweg was het wel lachen want alle paarden hadden wel één of andere rare afwijking en bijna iedereen is wel een keer van paard gewisseld. Het was al donker toen we weer bij de stallen waren en het laatste stukje langs de weghebben we voor de zekerheid ook maar gelopen. Ik denk niet dat ik hier nog een keer ga paardrijden!

Voor komende week heb ik niet veel bijzonders op het programma staan. een beetje saaie week dus! Er zijn ook bijna geen andere vrijwilligers meer nu. Niet dat ik daar nou veel mee opgetrokken ben want het zijn bijna allemaal studenten van 17 tot 20 jaar en de generatiekloof is toch behoorlijk. Maar ik vermaak me prima zo op mezelf en met de familie.

Cor, alvast of alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Dag allemaal, tot de volgende keer maar weer.



  • 24 Augustus 2008 - 20:50

    Sandra:

    Hey Jo,
    Vervelend weer verkouden,kan idd zijn dat je allergisch bent,dat ben jij ook niet gewend hé stof en haren,ik zou geen last hebben denk ik hahaha!
    Leuke foto's weer,dacht echt even dat je echt die tangodansenden dame was.En al viel je paardenavontuur wat tegen,je kunt het wel weer in je dagboek schrijven toch.
    Ben wel jaloers op die strakblauwe lucht daar,die hebben wij al een tijdje niet gezien hier,dus geniet er nog van.
    Xje van je nicht

  • 24 Augustus 2008 - 21:23

    Zus:

    He Snotneusje,

    Wat rot voor je weer verkouden en je heb je energie zo nodig. Nou laat oppas mam maar lekker kippensoep voor je maken knap je van op zeggen ze. Succes van de week met de kids en de spaanseles.

    Toedeloe en Big Hug

  • 25 Augustus 2008 - 04:11

    Jeroen:

    ha jolanda,

    wat een mooie foto's weer en een leuk verhaal! ik kon niet meer slapen en dacht, ik ga even kijken hoe jolanda het heeft. zometeen begint mn laatste werkweek voor mn vakantie. heb er zin in!
    liefs,
    J

  • 25 Augustus 2008 - 08:28

    Rokaja:

    Hoi Jo,

    Wat een leuke spulletjes heb je voor de kinderen gekocht. Jammer dat zij niet netjes met speelgoed om kunnen gaan. Wel leuk om van alles uit te zoeken en lekker geld uit te geven. Kijk vandaag ook naar een blauwe lucht (met af en toe een wolkje) vanuit mijn raam op kantoor. Nog maar drie weken. Wij zijn stiekem toch wel een beetje aan het aftellen.

    Werkse.

    Doei,

    Rokaja

  • 25 Augustus 2008 - 12:12

    André:

    Hallo Jolanda

    spannend hoor wat je aan het doen ben.
    dus het is nu wat beter weer daar?Nou je mist niets wat hier regenen we ook weg.
    Zo nu en dan hevige stortbuien.
    Dus je was hier ook wel verkouden gewoorden.
    Ik had je al eerder willen schrijven maar ik enige tijd zonder verbinding gezeten.
    Ik had al eeen tekst klaar gemaakt met Office
    en ik trachten dat hier in teplakken.
    Maar dat accepteerde het program niet die zag het als spam.
    Er zitten waarschijnlijk
    controle teekens in.

    Nu ga ik eerst kijken of dit er door komt.

    Wanneer kom je eigenlijk terug.?

    Ik hoor het nog wel anders bel ik me nichtje wel.

    Groetjes

    André

  • 25 Augustus 2008 - 18:56

    Walter & Joke:

    Hallo Jolanda.
    Wat is er nou mis met een leuke jonge student van een jaar of 20, wees niet zo kieskeurig. Zo kom je natuurlijk nooit aan de man.(je doet je voor of je al heeeeeeeeeeeel oud bent)
    Ik weet niet of je ook in je thuismail kijkt, maar gerrit Bussink heeft de inschrijf formulieren voor de wintersport in maart verstuurd. Als je dus de kans krijgt, vul m ff in zodat je er zeker bij bent.
    Wij en de bankies hebben dat inmiddels gedaan. Sandra en Jeroen (van homo!!!!!)gaan ook mee en natuurlijk onze Fred.Al met al denk ik weer een paar oude bekenden bij elkaar.
    We vinden je mailtjes erg leuk om iedere keer weer te lezen, en leven met je mee.
    Inderdaad vervelend dat je zo aan t snotteren bent,maar dan ben je alvast voorbereid op t vervelende shit weer wat hier bijna elke dag is.Vooralsnog is de zomer zo goed als voorbij, en we hebben nog niet veel op t strand gelegen, helaas.Nou wij wensen je nog 3 hele fijne weken,en houden je mail in de gaten.
    Groetjes walter en Joke

  • 25 Augustus 2008 - 19:58

    Ome Wim / Tante Rina:

    Lieve Jolanda, jij kan de wereld echt niet in je eentje verbeteren. Wat jij en andere vrijwilligers voor deze kinderen kan betekenen is inmens belangrijk voor hun ontwikkeling en hopelijk kunnen ze er wat van meenemen voor hun zelf. Je kan in ieder geval zeggen dat je niet als een "stuurman aan wal" hebt gestaan en dat je met trots kan zeggen dat je de kinderen veel gegeven hebt en dan heb ik het niet over de materiële dingen van het leven. Veel plezier in de tijd voor jezelf en pas op je zelf.
    Stijve knuffel van ons.

  • 26 Augustus 2008 - 20:01

    Pa :

    hallo jo ik ben vandaag in je tuin bezig geweest met de boomstronk van je vlinderboom.
    en heb gelijk de druiven een beetje gesnoeid.
    je zitting van de stoel ga morgen aan beginnen.
    want het word toch nog geen strand weer.
    En dat zal het ook wel niet meer worden.
    Je Jhonny Loco staat nog te wachten voor de eerste rit .

  • 26 Augustus 2008 - 20:06

    Sheila:

    Hoi Jo,

    Is dat niet wat, voortaan te paard naar de zaak, lekker langs alle files heen!

    Doehoei en dikke kussen x x x

  • 26 Augustus 2008 - 20:42

    Ma :

    dinsdag 22.30 uur.
    Hoi Jolanda. Ik zit op de site te kijken naar andere reizigers en zie ik een meisje isabelle die uiteindelijk als laatste van haar reis naar BA is geweest. Zij heeft een foto geplaatst van hetzelfde straatje waar jij stond.
    Als dat geen toeval is. Leuk he? O,ja tante Tini heeft nog geen rijbewijs hoor.De 2 keren dat ze les zou krijgen regende het, dus ging het niet door. jammer he?Sabrina en Joyce zijn weer terug van vakantie en waren Maandag bij Cor.Jouw kaart heeft hij ontvangen hoor en op tijd.
    Deanne is ook terug van vakantie. Zij heeft vanmorgen gebeld. Zij heeft een hele fijne vakantie gehad. Samen met nog ca. 200 jongens en meisjes gesurfd in Frankrijk.Soms was het te slecht weer om te surfen dus had ze tijd om wat van de omgeving te zien.
    Op het moment dat ze mij belde lag ze in bed. Ze was opeens ziek geworden, dus maar een dagje in bed met een potje thee.
    Als ze opgeknapt is komt ze een keertje bij ons eten. Gezellig he? Nou meid verder maak ik even niks mee, het ouwe liedje, huis schoonmaken, strijken enz. niet echt spannend.
    Groetjes en veel knuffels van je moeder.

  • 27 Augustus 2008 - 15:56

    Ineke:

    Hallo Jolanda,
    Vanmorgen je kaart ontvangen, ik zag dat jij hem 14 aug, gepost had.
    Dus haast 14 dagen, de postegel zat aan de voorkant geplakt ook apart hoor en hij was aardig aan de maat. Het gaat al aardig opschieten voor je. Wij gaan 6 sept. met vakantie ik hoop dat het nog een beetje weer word, maar ja als het maar droog is. Denemarken heeft een beetje dezelfde temp. als hier. Ik moest de high tea verzetten naar 25 okt. hoop dat het voor jou uitkomt. 27 sept. is er namelijk een dag voor ciap patienten en die wil ik niet missen, want dit is maar 1x per jaar.
    Dus ik hoop dat je kan.
    Nu lieve jolanda geniet nog van je verblijf daar en we horen-zien-schrijven elkaar weer.
    Groetjes ook van Co

  • 28 Augustus 2008 - 06:15

    Zus,:

    Hallo lieverd,

    Je ben toch niet aan bed gebonden, want het is niks voor jou om ons zo lang in spanning te laten of hoe kan ik het beter zeggen ik kijk altijd zo uit naar je berichten (en ik denk heel veel mensen met mij)
    Nou hier alles wel goed alleen het weer (beetje afgezaagd)het is hier echt al 4 dagen grijs en ze blijven maar beterschap beloven maar ja 1st zien en dan geloven.We hebben gister je kaart ontvangen, dus dat werkt wel alleen anders om niet dat is wel jammer. Nou meisje nog ff vol houden het is nog maar 6 dagen bij de kindjes en dan kom je langzaam deze kant weer op, ik moet zeggen het is achteraf best snel gegaan.
    Nou ga nu lekker mn theetje op drinken en de stapel post weg werken.
    Tot snel schat. LY.

    Dikke Dikke knuffel ook voor je knuffelkindjes.

  • 28 Augustus 2008 - 18:15

    Tante Lenie:

    Hoi Jolanda eindelijk kan ik ook wat laten horen.Had nog steets niet het goede e-mail adres.Was de stippen vergeten.Stond vandaag bij je 28 bij je ma voor de deur en als zo vaak zij bij mij.Op de slinge kwamen we elkaar tegen.Dat was natuurlijk lachen.Ik ben graaid en meegereden.Vandaar nu dit bericht.NU WEET JE NOG NIETS ha,ha. ben wel blij dat je je draai gevonden hebt,weet uit ervaring hoe moeilijk dat is inden vreemde.Zeker als je de taal niet kent.M,n molentje heb je ook niet nodig geloof ik,gelukkig maar.Helpt het misschien als je je mond vochtig houdt?[voort stof]Bedankt voor de kaar,ziet er goed uit.De tango moet je maar gaan leren,kan dat niet in de laatste weken? Zo jolanda dit was het voor vandaag lieve groetjes en een pakkert, maak er nog wat moois van. De kinderen zullen het vast niet vergeten. T. Lenie

  • 28 Augustus 2008 - 18:48

    Sheila:

    Ben wel een btje nieuwsgierig hoe het met je gaat, hoop dat je je al een stuk beter voelt! Wacht met spanning je volgende verhaal af.

    Kus

  • 28 Augustus 2008 - 20:43

    Rokaja:

    Hoi Jo,

    Ik hoop dat alles goed met je gaat en dat de griep niet heeft doorgezet. Isabel heeft van de week voor het eerst achterop de fiets gezeten. Ze is zo hard gegroeid dat het zitje voor even niet meer paste. Haar beentjes kwamen tegen het stuur. Remi moet het stoeltje even verlagen. Isabel is vandaag voor het eerst echt naar de kapper geweest. Ze heeft een "bobje". Staat wel grappig hoor. Verder niets te liegen.

    Doei,

    Rokaja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: