Een tropische verrassing - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu Een tropische verrassing - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

Een tropische verrassing

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

15 September 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola,

Hier ben ik nog voor een laatste keer vanuit tropisch Iguazu met palmbomen en een strakblauwe hemel.
Ik ben hier vrijdagochtend met de bus gearriveerd, ´t was wel weer een aparte ervaring. Toen het donker werd en de gordijnen vd bus dichtgingen (je wilt tenslotte niet dat iedereen je in je bedje ziet liggen) reden we nog in een vlak, droog en kaal landschap. Toen ik wakker werd en de gordijnen open deed: heuvels met een groen oerwoud en volop regen. Dat hebben we in Holland niet he!

Deze plaats is heel toeristisch en er zitten ontzettend veel rondtrekkende jongeren met rugzak. Ik had zelf een hotel maar de meeste slapen hier in hostels, lekker goedkoop. Elke avond tellen ze hun pesos en kijken of ze dan nog een dagje langer kunnen blijven.

Zaterdag ben ik de hele dag bij de watervallen geweest. Dat was wel één van de mooiste dingen die ik tot nu toe gezien heb op vakantie. En je kunt er heel dichtbij komen, gewoon een beetje eng zo dichtbij.
Helaas kan ik hier vandaan niet de foto´s uploaden want de pcs hier zijn echt afgeleefd en ik durf er mijn usbgeheugenstickje niet aan bloot te stellen. Dus de mooiste plaatjes komen nog maar daar kan ik dan gelijk live bij vertellen hoe mooi het was.

Gister ben ik de grens over geweest naar Brazilie, daar kun je ook de watervallen bekijken maar ik was er te laat vanwege de grenscontrole en ben niet meer gaan kijken. Aan deze kant is het trouwens toch mooier.

Even 3 daagjes vakantie dus.

Over 2 uurtjes vertrekt mijn bus naar Sao Paolo. Ik kom daar vannacht aan en vlieg dan morgenavond pas weer naar Londen, is allemaal een beetje vervelend maar niks aan te doen. Als ik het ooit nog eens doe dan boek ik zelf mijn vluchten want het kan veel beter.

Dan eindigt mijn verhaal nu en hier in het uiterste noordelijke puntje van Argentinie....

Het grootste gedeelte vd tijd heb ik het goed gehad, het was best zwaar en af en toe had ik er echt vreselijk genoeg van. Maar ik ben er met een ´open mind´ ingegaan en dat is goed geweest, je weet namelijk nooit wat je te wachten staat en het heeft geen zin om je er van te voren al druk over te maken.
Bovendien ben ik geen opgever dus wilde ik het ook tot het einde toe volbrengen.

En is er dan straks iets veranderd als ik weer thuis ben? Ben ik veranderd?

Waarschijnlijk niet en voor ik het weet zit ik weer in het normale ritme van alle dag. Maar het was goed om een tijdje weg te zijn, ´n ander leven te hebben en te ontdekken hoe mensen aan de andere kant vd wereld hun leven leiden.Ik heb fijne, aardige, goede mensen ontmoet en ook een paar onbeschofte buschauffeurs.
En niet te vergeten het werken in het weeshuis, daarvan kan ik alleen maar zeggen dat het een behoorlijk spoor in mijn hart heeft achtergelaten. En daar ben ik tenslotte voor gegaan.

Alles bij elkaar een mooie ervaring waar ik nog een hele tijd met een goed gevoel op terug zal kijken.

Ik heb nu ontzettend veel zin om weer gewoon thuis te zijn en ´de dingen van alle dag´ te doen en om jullie nog een keertje live te vertellen hoe het was. Als jullie daar nog zin in hebben natuurlijk.

En voorlopig is dat even genoeg geavonturier voor deze dame!

Ik wil iedereen nogmaals bedanken voor alle reacties op deze site.
Het maakte het makkelijk om jullie op de hoogte te houden, na 2 maanden weet je zelf ook niet meer wat je allemaal meegemaakt hebt.
Bovendien was het voor mij heerlijk om te lezen wat jullie te vertellen hadden, zo bleef THUIS lekker dichtbij.

En ¨oost west, thuis best¨ is voor mij gelukkig nog altijd van toepassing.

Hasta luego, tot snel.

Jolanda

Un beso

  • 15 September 2008 - 15:28

    Ma:


    Maandag 17.26 uur.
    Jammer dat dit het laatste bericht is,wat zullen wij dat missen. Maar lekker als je weer veilig thuis bent. Hiermee wil ik ook nogmaals iedereen bedanken die iedere keer weer naar Jolanda heeft geschreven. Zoals jullie kunnen lezen heeft haar dit heel veel gedaan. Tot ziens bij Jolanda als we haar verhalen kunnen horen en de foto,s bekijken. Daaag allemaal.
    groetjes ma 7

  • 15 September 2008 - 22:05

    Pim:

    Hee Jolanda,

    ik vond het ook super tof om alle verhalen te lezen. Jij ook bedankt dus!
    Nou, Goede reis!!
    En, ik kom binnenkort op de zaak je foto's kijken hoor!

    X Pim

  • 16 September 2008 - 08:00

    Zus:

    Lieve Zus,

    Wat een mooie afsluiter van je verhaal het is allemaal zo bijzonder wat je heb meegemaakt en we gaan graag luisteren en kijken naar jou verhaal.
    En of jij ben veranderd ik hoop het niet want de persoon Jolanda is gewoon mooi van buiten en van binnen en dat is gewoon goed zo! Of je leven is veranderd de tijd zal het leren, ik dat het allemaal iets bewuster gaat worden je heb toch weer extra bagage en niet zo maar iets het is iets moois.

    Nou als je dit soms nog op een vliegveld zit te lezen wij zijn ook weer veilig thuis en hebben super veel gedaan en volop genoten van het franse en italiaanse leven.
    En nu lekker wachten op jou thuis komst ik kijk er naar uit!

    Bedankt voor je verhalen meid, je heb talent ( ze zoeken nog iemand bij de schakel hihihihi).

    Goeie reis en dikke X


  • 16 September 2008 - 10:49

    Anja:

    Hoi Jolanda, als je dit leest zit je waarschijnlijk alweer in Barendrecht. Wat klinkt dat gewoon, he. Ik heb niet vaak gelezen op deze site, maar wel ALLES.
    En je bent gewoon een mooie, leuke, lieve meid!!
    We komen zeker thuis naar je verhalen luisteren en je foto´s in ´t echt bekijken. Zeg maar wanneer je alles op ´n rijtje hebt voor de show.

    Liefs en groetjes van Anja en Walther

  • 16 September 2008 - 20:59

    Henk:

    Ik heb zeker zin om nog eens live de fotoos te bekijken!

  • 17 September 2008 - 14:17

    Ome Aart:

    17-sept-'08

    Lieve Jolanda,
    ik heb genoten van al je verhalen, als het goed is is dit dan ook voor mij de laatste reactie op al je berichten.
    Als ik dit schrijf zal je wel onderweg zijn naar huis ik hoop dat je nog een leuke tijd hebt gehad de laatste paar dagen.
    Veel liefs van ons en totziens je hoort nog wel van ons. Doeiiiiii
    ome Aart en tante Jennie XXXX

  • 17 September 2008 - 17:03

    Ma Zeeven:

    Hallo allemaal, Jolanda is op tijd geland in Engeland. Alles was ok. Nu het laatste stukje nog. Wij gaan haar zo ophalen. Groetjes

  • 18 September 2008 - 10:45

    Zus:

    Hallo lieverd,

    En lekker geslapen in je bedje?
    Ik moet zeggen je was vermoeid maar je zag er goed uit, houden zo he!

    Dikke knuffel.

  • 08 Oktober 2008 - 20:22

    George:

    Hoi Jolanda
    over het veranderen door zulke indrukken. Na Afrika ben ik een ander mens geworden! er moest in één keer veel minder!liefs
    George

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: