Afscheid zonder tranen! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu Afscheid zonder tranen! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

Afscheid zonder tranen!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

10 September 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola,

Dit is dan echt het allerlaatste bericht uit Cordoba, geschreven vanuit de mij inmiddels zo vertrouwde internet-kiosko.
Het zit erop, de koffer is gepakt en mijn kamertje is leeggeruimd, ik ben er helemaal klaar voor. Straks nog voor een laatste keer met de bus naar de stad en dan is het klaar.

Ik heb gisteren een heel leuk afscheid gehad van de orfanato. Toen ik 's middags kwam, was het hele spul zo ongeveer aan het huilen dus ik dacht, nou gezellig, dat is dan mijn laatste dagje.
Maar na de thee met lange vingers die ik getrakteerd had (later bleek dat de kids inmiddels geen dieet meer hebben en ook gewoon taart hadden mogen eten, beetje jammer) gingen we naar buiten de zon in en vanaf toen was het alleen maar leuk.

Eerst heb ik met de collega's taart gegeten, dat hoort toch wel bij een afscheid, en daarna ben ik de spelletjes gaan doen die ik in het begin ook deed.
Er werkt deze week nog een vrijwilliger in de orfanato (Greg uit Engeland) en samen hebben we ze helemaal dol gemaakt. Zij ons ook trouwens, bekaf waren we na afloop. Toen het donker werd en we naar binnen gingen voor het avondeten, kwamen ze ineens met een rode roos en een kaart met een lieve tekst en een handafdruk van 1 vd kinderen. En ik hoefde zowaar niet te huilen.
Nou had ik maandagavond al stiekum een traantje gelaten toen ik op een rustig moment met de 'grote meiden' een video zat te kijken.

Ik weet hoe duur alles hier is voor de mensen en dat ze dan met elkaar een roos voor me gekocht hebben, is toch wel heel erg lief.
Ik heb iedereen een kus en een knuf gegeven, heb ze voor de laatste keer hun bord met eten gegeven en ben eigenlijk lachend de deur uit gegaan. Dus dat is gelukkig meegevallen voor deze huilebalk.

Ik zou daarna nog wat gaan drinken in de stad maar had er na het eten geen zin meer in om, nog helemaal met de bus of taxi op uit te gaan. Ik heb ouderwets met Norma naar de Argentijnse 'onderweg naar morgen' zitten kijken en ben op tijd gaan slapen.

Voor vandaag mocht ik het eten kiezen en we hebben net een soort hartige taart met spinazie gegeten, die is echt heel lekker. Nee wat betreft het eten mag ik niet klagen. Gelukkig geen Amerikaanse toestanden maar iedereen die hier wat langer is geweest, moet thuis wel even aan de Sonja hoor!

En mam, die potten Dulche de Leche zitten al in mijn koffer en die haal ik er niet meer uit. Die komen echt wel op. Vandaag had ik trouwens toch ineens zo'n trek in pindakaas.

Zus, vandaag kwam jouw enveloppe bij de post. PRECIES op tijd, juist nu ik helemaal niets meer te lezen hebben en zelfs mijn puzzelboekje al vol heb gestreept, stuur jij me een tijdschrift. Geweldig. Ik ga 'm van voor tot achter uitpluizen in de bus. En in het vliegtuig nog een keer.

Morgen deze tijd ben ik al een uurtje onderweg richting watervallen. Natuurlijk hebben ze ook daar een internet stek dus mijn allerlaatste verslag met de mooie verhalen en foto's komt vanuit Iguacu.

Dag lieve allemaal.

  • 11 September 2008 - 13:10

    Andrea:

    Heerlijk dat je weer naar huis komt Jo, jammer dat we dan je belevenissen niet meer kunnen meelezen. Misschien een blogje aanhouden over Hollandse zaken?
    Geniet!
    Dikke knuffel

  • 11 September 2008 - 18:18

    Chantal:

    hoi jolanda
    wat is de tijd snel gegaan he
    bijna weer thuis spreek je snel
    groetjes chantal. vand het heel leuk om te lezen zo waren we toch een beetje bij je
    had helaas geen tijd om te schrijven het is bij ons erg druk geweest. maar als de tijd er is hoor je dat allemaal wel.
    doei tot gauw
    dikke kus

  • 12 September 2008 - 10:45

    Sheila:

    Je één na laatste verhaal... Vond het heel leuk om de afgelopen weken al je belevenissen te volgen via deze site.
    Veel plezier bij de watervallen en tot volgende week (eindelijk weer in het echie).

    Liefs x x x

  • 12 September 2008 - 13:27

    Ria:

    Hallo Jolanda,

    Knap hoor, een afscheid zonder tranen. De kindjes van de orfanato vergeten die aardige juf uit nederland niet meer.
    Geniet nog van je laatste
    vakantiedagen in Argentinië.
    Goede reis en tot ziens.

    Groetjes
    XXXXX


  • 13 September 2008 - 11:37

    Ome Aart:

    zat. 13-sept.-'08
    Hoy jolanda,

    Ik weet niet hoe ik moet reageren op dit leuke en goede laatste bericht.
    ook wij zijn blij voor je dat het er op zit.
    Nog even dan de lange reis naar je huisje om toch alles te gaan spoetsen (maar dat zal wel meevallen hoor)
    dus geniet maar even van de rust thuis.

    tot gauw.

    groetjes ome aart & tante Jennie

  • 13 September 2008 - 11:56

    Ome Aart:

    Hoy Jolanda,

    zaterdag 13 sept.

    Hier ben ik nog een keer ik ben nu op het Ravennest en ben bezich om al je verhalen uit te printen om ze op mijn gemak nog eens te lezen.

    En onthoudt ook wat ik al eerder schreef dat je gerust naar de camping mag komen als je daar behoefte aan hebt.

    Veel liefs
    en
    Tot ziens

  • 13 September 2008 - 19:05

    Zus:

    Hallo lieverd,

    Beter laat dan nooit, ik wens je een goede reis en een warm onthaal op schiphol maar dit zit denk ik wel goed.

    Een dikke kus vanuit hier
    Ciao.

  • 14 September 2008 - 19:35

    Tante Lenie:

    hoi Jolanda,
    Fijn dat alles goed verlopen is.Ben al nieuwsgierig naar je foto's. Zal best een ervaring wezen.Geniet er nog even van, bijkomen kun je in het vliegtuig. Ik zie je weer als je terug bent.
    Je hebt in iedergeval een lieve indruk achtergelaten.
    Een goede vlucht en een veilige landing.
    gr. tante lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: