Singing in the rain - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu Singing in the rain - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

Singing in the rain

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

05 September 2008 | Argentinië, Córdoba

Hallo thuisfront,

Hebben ze hier al een hekel aan kou, van regen worden ze helemaal vreemd! En we hebben het zo hard nodig want in de Sierrias woeden nog steeds grote branden die niet te blussen zijn. Nu zag ik net op het nieuws dat het in de bergen sneeuwt, is ook nattigheid dus de bombero´s (=brandweer) zullen zeker net zo blij zijn als ik met de nattigheid.

Het is nu namelijk net Holland, nat grijs en koud, maar 6 graden. Wanneer schreef ik jullie dat het zo heet was? Niet zo lang geleden toch, dus hier ook niets veranderlijker dan het weer. En vind ik het thuis ook niet altijd prettig, op dit moment hier kan ik er van genieten.

Mijn gast-mam is behalve een kattekop ook wel erg lief hoor, ze merkte ook wel dat ik een beetje heimwee heb en kwam me gister steeds verwennen in mijn kamer met koffie en natuurlijk wat te eten... Ik denk dat ze me zeker wel zal missen want ondanks dat we niet heel veel kunnen praten, hebben we wel lol samen over van alles.

Ik ben onderweg naar huis vd orfanato, de laatste keer in de ochtend gewerkt. Het afscheid vd kinderen wordt me wel makkelijk gemaakt want gister zijn er weer 4 vertrokken. Een broertje en een zusje zijn naar hun tante en Christian en de baby Nabiella zijn geadopteerd. Niet samen. Was wel vreemd net want ik heb de baby 7 weken haar eten gegeven. Maar alleen maar fijn dat ze nu een thuis hebben want daar wonen is toch echt niks hoor.
Ik krijg er steeds meer moeite mee om te zien hoe ze moeten leven. Ben echt blij dat ik straks weg kan maar kijk er met een goed gevoel op terug want ik heb erg m´n best gedaan om ze in die 2 maanden wat extra´s te geven.
Zijn de spullen die ik heb gegeven misschien al doorverkocht op de zwarte markt, de liefde, knuffels en aandacht kunnen ze de niños in ieder geval niet meer afnemen.

Voor morgen had ik een dagje platteland gepland maar dat schuif ik door naar zondag. Ze geven weer regen op en vanavond ga ik nog ergens wat drinken dus het zal wel weer laat worden. Kan ik morgen uitslapen en ´s middags nog wat shoppen in het centrum. Voor de laatste keer misschien wel! En ´s avond dan nog even naar de markt, dan heb ik alles wel gedaan wat ik wilde doen.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend.

Een kus van Jo

  • 05 September 2008 - 21:39

    Ineke:

    Zo het einde is in zicht.
    Een fijn gevoel, dat je alles hebt gedaan voor deze kindertjes wat in jouw vermogen ligt.Zo daar kan het dus ook slecht weer zijn, hier is het ook slecht weer hoor, veel regen.
    Wij hebben bedacht nu onze reis naar Denemarken niet doorgaat een weekje naar de zon tegaan. (Co knapt gelukkig op).Ik ben het weer ook een beetje zat.
    Nou Jolanda heel veel plezier deze laaste dagen en vast een hele goede terugreis, zie je in Holland
    xx

  • 07 September 2008 - 17:28

    Sandra:

    Hey Querida,
    Nou hier regent het ook hoor.Hoop dat je laatste weekend nog een beetje leuk wordt,alles nog een beetje in je opnemen.En dan nog een leuk reisje voor de boeg.De watervallen moeten echt schitterend zijn hoorde ik van mn andere argentinacorrespondent.
    En dan weer de reis terug,hoop dat t beter gaat dan de heenreis.De week erna hebben we feest,zie je gelijk iedereen weer.
    Nou lieve nicht alvast een goeie reis naar de watervallen,geniet ervan!
    Grande beso.
    Je nicht

  • 07 September 2008 - 21:03

    Monika:

    Hoi Jolanda,

    Nou, het is net of ze je al willen laten wennen aan het hollandse weer...jekkie, bah nat!
    Ik moet wel lachen om de andijviestamp hoor, spijker op zijn kop geloof ik. Maar met deze weersomstandigheden zal het wel anDRIJvie worden. Gelukkig kan je moeder heerlijk koken dus dat komt wel goed.
    Nou meid...ga genieten van van de laatste dagen en uitstapjes.
    En veel sterkte bij het afscheid nemen hoor. Want hoe graag je ook naar thuis verlangt, het is nu eenmaal niet je sterkste kant. Maar het siert je wel hoor. En ik mag het zeggen want ik jank iedere vakantie op de terugweg (en alle films met ook maar 1% emotie). En het vervelende voor Peet is dat Toby (in dat opzicht dan) erg op mij lijkt. Net zo'n jankeplankert.

    Ik vind het gtrouwens super dat je dit werk kan doen hoor. Ik zou voor gaas gaan daar. Ik heb op mijn werk al problemen met afstand houden. En na die tsunamie kon ik ook geen beelden zien zonder het droog te houden. Ik zou in staat zijn er zo 3 te adopteren (lees; mee te pikken)
    Als het om kinderen gaat ben ik nu eenmaal een softie.
    PETJE AF voor jou, en iedereen die dit kan opbrengen!

    Veel liefs van je nicht Monika en een dikke XXX

  • 08 September 2008 - 10:33

    Ome Wim / Tante Rina:

    Zoals meer gezegd, het einde is is zicht van de taak die je jezelf gesteld hebt. We genieten van de foto's die jou verhalen ondersteunen, want zo wordt het ook (een klein beetje) inzichtelijk van je allemaal meemaakt. Geef met gemengde gevoelens een slinger aan de tijd die je het tehuis hebt gegeven en maak dat je van deze week nog een fijn vakantiegevoel overhoudt aan dit avontuur. Dat dit een echt avontuur is geworden, daar zijn we het allemaal nu wel over eens.
    Veel plezier in de laatste week en dat je nog meer veel mooie ervaringen mee mag nemen naar huis.
    Een voorspoedige reis naar huis gewenst en we zien en horen het wel.
    En dikke knuffel van ons. XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 08 Oktober 2008 - 20:02

    George:

    Hoi Jolanda. heb vooral genoten van de foto's en zeker die van de natuur. De watervallen zijn echt de moeite waard. ik vind het knap dat je dat voor de kinderen hebt gedaan. lof. george

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 15759
Totaal aantal bezoekers 36229

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: