ff een korte update - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu ff een korte update - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

ff een korte update

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

21 Augustus 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola,

Ik moest even iets checken via internet dus ja dan moet je toch ook even snel een berichtje achterlaten. Vanochtend had ik echt bijna de handdoek gegooid in het kindertehuis. Het was een chaos, er is niets meer om mee te spelen en ze sloegen elkaar letterlijk door de zaal. Het dametje dat met mij in de eetzaal was, moest zonodig weer dringend bellen en keek helemaal niet. Toen één vd kids de deur open had gemaakt en ze allemaal naar buiten stoven, heb ik net gedaan of ik het niet zag. Laat ze maar even hun gang gaan buiten om af te dampen. Stout hé! Zij ging gillend naar buiten erachteraan, ik stiekum lachen binnen. Net goed. Maar toen kropen er weer 2 op mijn schooten ben ik toch maar weer gebleven. Ik ben ook zo´n weekdier.

Spaanse les ging best goed, ik kan echt al zo veel lezen. Dat zij m´n juf ook. Maar ja, je wilt toch ook praten hé. Dus de komende week elke dag 2 uur les en daarbij veel thuis oefenen met hardop praten. Doe ik dan wel in mijn kamertje.

Adiós (dat is formeel, normaal zeg ik natuurlijk gewoon chau)

  • 22 Augustus 2008 - 04:40

    Joke Krootjes:

    Het is schrikbarend hoe de " juffen" met de kinderen omgaan. Ik kan mij voorstellen dat je op een gegeven moment je even de andere kant op kijkt misschien worden ze wakker.
    Maar ....... ik denk het niet.
    Gelukkig hebben ze af en toe een vrijwilliger die ze wel de juiste aandacht geeft, focus daar maar op.
    Groetjes en hou vol.

    Joke

  • 22 Augustus 2008 - 06:25

    Zus:

    Hallo topper,

    Ik wil gewoon ff laten weten dat we super trots op je zijn,gewoon volhouden schat geef deze laatste weken de kinderen nog zoveel liefde dat ze er zeker een half jaar tegen aan kunnen wij vullen de liefde die jij nu weg geef als je terug ben wel weer aan.

    Ik heb je andere bericht op de mail ook gelezen en meid wees er trots op je kan het hebben neem nog maar zn lekker ijsje doe ik het ook hihihihi.

    Tot snel dikke x LY.

  • 22 Augustus 2008 - 07:10

    Mirjam:

    Hola Jola,
    Ja, je zal wel veel zielige dingen zien in dat tehuis, dat lijkt me ook erg moeilijk.
    Maar hoe kan het nou toch steeds dat er niets meer is om mee te spelen? Waar blijven die spullen? En mogen de kindjes niet naar buiten dan, dat je "collega" ze gillend ging binnenhalen?

    Nou, chau dan maar (denk je je best te doen met Adiós, is het niet goed...)
    xx

  • 22 Augustus 2008 - 10:12

    Ria:

    Hallo lieve collega,

    Ik lees met veel plezier je verhalen. Laat je gastmam maar kletsen en ga gewoon je eigen gang. Maak nog maar een paar mooie uitstapjes en geniet nog even van het land.
    Waren de kindjes blij met de nieuwe schoenen?

    Liefs, dikke kus

    Ria

  • 22 Augustus 2008 - 11:17

    Sheila:

    Niks weekdier, je hebt gewoon je hart op de juiste plek.

    Kus x

  • 22 Augustus 2008 - 22:03

    Ma:

    hoi lieverd.
    Zo wij zijn weer terug van ons reisje naar Trier. Het is vrijdagavond half elf. In 1 ruk door naar huis want het goot de hele dag. Dus niks nog ergens anders heen.
    We hebben best goed weer gehad dus veel gelopen en dingen gedaan.
    Nou weer over jou. Ik vind het zo vervelend dat al je inzet zo weinig respons krijgt. Al die kindertjes die liefde zo hard nodig hebben en die mensen zich niet druk maken. Echt triest hoor. Doe jij maar lekker de dingen die je wilt en kom zo je tijd maar door.
    Ga lekker je gang en laat je niet door een Gastmoeder de les lezen. Want als dat moet kan ik het ook he?
    Ik wil ook nog even zeggen dat ik enorm trots op je ben omdat je dit toch maar doet. Verder zal ik heel blij zijn als je weer heelhuids thuis bent en je terugreis beter verloopt dan je heenreis.
    Het is nu half twaalf en ik ga een lekker glaasje wijn drinken (echt waar) en dan naar bed. Veel liefs van je moeder en een dikke knuffel van ons . doei.

  • 23 Augustus 2008 - 18:31

    Tate Fini:

    hola jolandaik ben trot.s op je hoor nog een paar weekjes en dan zit het er weer op ome freek is ook daar geweest toen die 16 was er is nog niet veel veranderd ik hoor je niet over een hond die daaris nou dikke xxxxxde groetjes tante

  • 23 Augustus 2008 - 18:37

    Zus.:

    Hallo meisje,

    Hoe gaat het met de spaanse les gaat het een beetje?
    Nou we zijn weer thuis van een dagje touren met een super snelle car gewoon te decadent mensen laten je stoppen om een foto te maken ik heb heel de dag mn zonnebril op gezeten schaamde me kapot! Maar jij heb nu ook lekker weekend, dus niet te veel in de boeken en gewoon lekker genieten kanjer van ons.

    Dikke kus van mij en knuffel van superman.

  • 23 Augustus 2008 - 19:21

    Ma Zeeven:

    Dit is voor alle lieve mensen die Jolanda steunen met die fijne berichtjes. Het doet niet alleen haar goed maar ook ons, haar ouders.
    Ga zo door, bedankt!!
    groetjes pa en ma Zeeven

  • 24 Augustus 2008 - 08:03

    Rokaja:

    Hoi Jo,

    Ik kan mij goed voorstellen dat je af en toe een andere kant op kijkt. Als je je overal over gaat opwinden dan gaat de lol er echt af. Jammer hoor dat het allemaal niet iets beter geregeld is. Leuk hoor Spaanse les. Je droomt straks nog in het Spaans. Wat een mooie foto's heb je weer geplaatst. Leuk om een keer terug te gaan en daar dan vakantie te vieren in plaats van zo hard te werken.

    Heel veel succes met de nieuwe werkweek.

    Dikke kussen van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: