ff anders dan gepland - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu ff anders dan gepland - Reisverslag uit Barendrecht, Nederland van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

ff anders dan gepland

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

18 Juli 2008 | Nederland, Barendrecht

Ik had gedacht mijn eerste verhaaltje vanuit Argentinie te maken maar het is Hilton Hotel op terminal 4 van Heatrow Airport geworden.... door een vertraging van 2,5 uur op Schiphol miste ik de vlucht naar Sao Paulo. Morgenochtend om 6 uur zit er pas weer iemand die me verder kan helpen. Hopelijk kan ik op een vlucht bijgeboekt worden. De jeugdherberg was vol, slapen op het vliegveld in m'n uppie is ook geen optie, dus bleef alleen het Hilton over. Voor een schandalig bedrag weliswaar maar laat ik van de nood maar eens een deugd maken.
Dus zit ik nu met een lekker biertje tussen de zakenlieden in de bar. En zo ga ik 's uitvinden of een bed van 300 euries nou echt zo veel beter slaapt.
Ik had mezelf al helemaal bij het zwembad van het hotel in Sao Paulo zien zitten maar dat hou ik dan maar tegoed voor de terugreis. Slaap lekker en dikke kus.

  • 18 Juli 2008 - 05:50

    Sheila:

    Oooooohhhhhh!!! Wat een pech zeg!! Echt balen.
    Het Hilton, toe maar!
    Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat je vannacht lekkerder hebt geslapen dan in de campert ;-)

    Goeie reis meisje, hoop dat de rest wat vlotter verloopt!

  • 18 Juli 2008 - 06:51

    Pa En Ma:

    hoi lieverd, als wij dit schrijven is het 18 juli 8.48 uur. Nog steeds balen?
    wij hopen dat alles al een beetje gelukt is en je nu op weg bent naar Brazilie.
    Hopen spoedig weer iets te horen. Sterkte hoor.groetjes pa en ma

  • 18 Juli 2008 - 07:02

    Frits:

    De boot is opgeleverd.

  • 18 Juli 2008 - 07:28

    Sabrina:

    Goedemorgen nicht,

    Wat een pech zo onderweg van je mooie reis.Ik hoop dat je heerlijk hebt geslapen in je luxe hotelkamer, maar dat zal wel goedkomen. Helaas geen havanaslippertjes, maar een geluk voor jou bij de douane, Nu hoef je er niet met zweetvoetjes doorheen om bang te zijn dat ze je aanhouden met al die slippertjes haha.

    Nou ik hoop dat ze een nog een goede aansluiting voor je kunnnen vinden en dat je snel bij je gastgezinnetje bent.

    Goede reis verder.

    Dikke kus Sab

  • 18 Juli 2008 - 07:31

    Mirjam:

    Nou, lekker dan!
    Muchos successos met de restos van je reisos!
    Dikke kussos van mij

  • 18 Juli 2008 - 08:02

    Andrea:

    Ha Jo,

    dat is balen... Ik zag je ook al aan de andere kant van de wereld voor me!
    Goede vlucht,
    liefs Andrea

  • 18 Juli 2008 - 08:55

    Ma Zeeven:

    jolanda staat nog steeds op Heathrow, misschien vanavond weg. Baaaaaaaaaaalen. ma zeeven

  • 18 Juli 2008 - 13:29

    Sandra:

    Nou dat zijn geen leuke berichten,nou ik die slippers dan wel op marktplaats.
    Ik hoop dat je snel weg kunt daar.Ik ga je mams wel even bellen voor de laatste info.
    Dike kus

  • 18 Juli 2008 - 14:57

    Ma Zeeven:

    Jolanda vliegt vanavond naar Brazilie en daarna morgenavond naar Argentinie.
    Dus alles is toch nog goedgekomen.

  • 18 Juli 2008 - 16:48

    Deanne:

    Vanavond eindelijk echt op weg, spannend!! :)

  • 18 Juli 2008 - 18:13

    Jeroen:

    Ha Jolanda,

    Wat moet ik nou toch lezen.. wat een pech!! maar eeeuuhh ik ben best benieuwd hoe een Hilton bed slaapt :-) jij kan het weten.. sterkte met heenreis!!! En hopelijk lees ik snel fijn nieuws!!
    x
    Joen

  • 18 Juli 2008 - 18:52

    Ronald Van Vuuren:

    De boot opgeleverd en jij zit in de boot met je bed van € 300,00/nacht.
    goeie reis verder

  • 19 Juli 2008 - 16:39

    Emma:

    Oh man Jolanda, ben je er al?? Toen ik je verhaaltje las, dacht ik kwalitatief uitermate teleurstellend, zeg. Ik dacht dat je er al zou zijn.... nou, morgen vertrekken we naar Frankrijk, dus ik zal proberen ergens volgende week te checken hoe het met je gaat. Hoop dat het uiteindelijk goed is gegaan. Dikke kus Emma.

  • 19 Juli 2008 - 17:58

    Robert:

    Het is nu Zaterdagavond rond de klok van 8. Als ik de berichten lees dan mag ik er van uit gaan dat je nu in Sao Paulo of zelfs al in Argentinie zit. Ik hoop dat de rest van de reis voorspoedig gaat.

    Veel plezier,

    Jolanda, Robert en Jules

  • 20 Juli 2008 - 10:30

    Zus:

    Lieve schat,

    Zo de 1ste test heb je door staan, ik hoop wel dat de rest allemaal goed is verlopen en je nu op de plek van bestemming ben. Maak er wat moois van wij denken aan je kanjer.

    Big Hug (ook van superman)

  • 20 Juli 2008 - 12:45

    Ma Zeeven:

    zondagmiddag 14.44 en nog steeds niets gehoord van jo.
    waardeloos.het echt zo, jo waar ben je nu?

  • 20 Juli 2008 - 15:54

    Ma Zeeven:

    Hoera, jolanda heeft gebeld. Nu is alles goed, zij is bij haar pleeggezin en die zijn heel erg lief voor haar.
    als ze kan komt ze zelf op de side. Gisteren heel de dag op het vliegveld gezeten maar dat is nu gelukkig voorbij. Voor de terugreis gaan ze proberen alles anders te regelen. groetjes van een blije moeder

  • 20 Juli 2008 - 16:53

    Ma Zeeven:

    o,ja even vergeten te schrijven maar het was inmiddels wel kwart voor zes.

  • 20 Juli 2008 - 18:23

    Sandra:

    nou het duurt even voor je aan het andere eind van de wereld bent,maar dan heb je ook wat.
    Veel plezier met je nieuwe familie.
    X

  • 20 Juli 2008 - 18:23

    Sheila:

    Hè gelukkig, je bent er! Ben helemaal blij.
    Nu lekker een paar daagjes bijkomen, laat je maar verwennen, dat heb je wel verdiend.

    Dikke kus x

  • 20 Juli 2008 - 19:48

    Zus.:

    Wat een opluchting voor jou en voor ons. Meid dit heb je gahad en nu gaat het beginnen. Genieten he!

  • 20 Juli 2008 - 20:42

    Remi, Rokaja, Isabel:

    Hoi Jo,

    Vandaag van je ouders gehoord dat je gelukkig (heelhuids)op plaats van bestemming bent aangekomen. Gelukkig maar. Wij hoorden dat de mensen in het huis in ieder geval erg aardig zijn.Je hoeft pas woensdag te beginnen he. Kun je misschien vanaf nu even lekker aan het zwembad zitten. Wij hebben vandaag bij Warkim & Renate geverfd. Schiet al lekker op. Morgen weer werken. Geniet jij nog even van je rust.

    Dikke kussen van ons.

  • 20 Juli 2008 - 21:20

    Ma Zeeven:

    hoi jo, was dit even een slechte start.Kon jij niets aan doen, want ik weet zeker dat jij er wat goeds van gaat maken. Veel succes hoor. x ma

  • 21 Juli 2008 - 07:32

    Anita:

    Lees nu je berichtje pas.
    Jammer van die vertraging zeg!Het Hilton is natuurlijk niet mis, maar je had het liever anders gehad.
    Hoop, dat het verder beter verloopt. Bye!

  • 21 Juli 2008 - 11:48

    Tante Fini:

    nou jolanda je avontuur is goed begonnen zeg
    wij hopen dat je wel goed aangekomen ben

    op plaats van bestemmeing
    nu jolanda nu maar hopen
    dat je verdereavontuur
    leuker word

    nou dikke kus van ome freek en tante fini

    daaaaaaaaaaaag




  • 21 Juli 2008 - 16:25

    Deanne:

    Hoi Lieve Jo,

    Fijn te lezen dat alles toch nog goed gekomen is. Nu een paar daagjes relaxen en aan de omgeving wennen zeker?
    Ik was gistermiddag bij je mama, paar uurtjes gezellig gekletst en de sleutel&papieren van je auto meegekregen. Hij rijdt als een zonnetje zeg (ook al regent het nu heel hard hier)! Hartstikke fijn, zo lief dat ik hem mag lenen :D

    We wachten op je volgende berichtje!

    xx
    Deanne

  • 21 Juli 2008 - 21:55

    Anja:

    Hey Jolanda, fijn te horen, dat je er eindelijk bent aangekomen! 'n hele fijne tijd daar, meisje en we lezen graag verder over je avonturen. Groetjes Anja en aanhang

  • 22 Juli 2008 - 08:11

    Linda:

    Hé Jo, ik heb me maar even buiten de discussie gehouden, want alles was al gezegd.
    Tippie mijnerzijds: bewaar wel de Hilton factuur voor een claim bij de airline c.q. voor de reisverzekering.
    Goed om te lezen dat je gearriveerd bent (had ook niet anders verwacht :)) en kijk errug uit naar je volgende berichtje met de eerste indrukken overthere.

    Veel liefs van Linda (en Hansie natuurlijk) xxxx

  • 22 Juli 2008 - 09:32

    Silvia:

    Hey Jootje!
    Wat ben ik blij dat je avontuur goed is afgelopen.
    Ik heb zo aan je zitten denken de afgelopen dagen .

    Nou Meid veel sucses verder en we blijven op de hoogte van jou avontuur.

    Dikke kus van ons
    Per & Sil en Ruby

  • 22 Juli 2008 - 14:47

    De Reiziger Zelf:

    Hallo allemaal, allereerst bedankt voor de lieve reacties.... Ik lees ze nu pas voor het eerst maar ´t doet me goed.
    Ik ben inmiddels al helemaal ondergedompeld in het Argentijnse leven en het is wennen hoor!!! Maar ik laat het allemaal maar op me af komen, dat schijnt de beste manier van ´overleven´ te zijn. Over de lange reis zullen we ´t maar niet meer hebben, voor diegene die de film Terminal met Tom Hanks hebben gezien, ik weet nu hoe ´t voelt ;-). Mijn gastmoeder is een schat maar ze spreeks net zo goed Engels als ik Spaans, dat is best lastig. Maar deze week is er nog meisje in huis, Isabella uit Duitsland. Zij is al 6 maanden hier bij het gastgezin en ze maakt me nu wat wegwijs en helpt met vertalen. Het is echt lastig te leren want ze praten zo vlug. Mijn best friend is nu mijn vertaalwoordenboekje want ik wil het graag snel leren. Het is niet leuk als je niet met mensen kunt praten.
    Gisteren de hele dag op pad geweest met de groep nwe vrijwilligers, allemaal jonkies die 2 weken blijven. Wegwijs gemaakt met de bus, in het centrum, postkantoor, dat soort zaken. daarna weer met bus (doet iedereen hier) naar het kantoor van de organisatie voor een lunch. Lunch is hier dus ook heel uitgebreid eten, dit keer met een asado = bbq. Eten zijn ze hier dol op maar je ziet niet veel dikke mensen dus ze zijn of aan ´t eten, of aan ´t sporten. En ze lopen veel want niet veel mensen hebben een auto. De levensstandaard is hier flink lager dan bij ons hoor.
    Het was een gezellige middag. Er is nog en vrijwilliger uit Holland, Henk, hij gaat een maand teaching doen. Ik heb nu al wat contact met ander vrijwilligers dus dat is leuk. Ik ga vandaag een mobieltje kopen (alleen hier te gebruiken) zodat ik in contact blijf met de anderen.
    Al met al is het in ieder geval tot nu toe allemaal best heel leuk, de mensen zijn hier erg relaxed en reuze vriendelijk. Iedereen wordt standaard met een kus op de rechterwang begroet. Is wat voor jou pap!
    En ik wilde tenslotte wat avontuur, nou avontuur zal ik krijgen ook.
    Dit is een beetje een hak op de tak verhaal maar eigenlijk heb ik al zo veel te vertellen over alles hier dat ik niet weet waar te beginnen en het is ook te veel. Ik hou ook een papieren dagboek bij. Voor ´t geval mijn geheugen me in de steek laat.
    Vanmiddag ga ik op mijn werkplek kijken en misschien ook al werken, dat is me nog ff onduidelijk. Ik heb al geleerd dat ik alles maar gewoon moet laten gebeuren, dat doen ze hier ook en dat werkt het beste. Oja, het is nu dus wel heel koud hier! Vorige week hadden ze al zomer en liep iedereen in korte broek, nu is het net 7 graden geloof ik en in huis ook heel koud want ze zijn niet echt op winter ingericht. Dus trui en sokken aan in bed haha.

    Ik zit nu te internetten vlak bij m´n huis, het kost 3x niks dus als het kan probeer ik regelmatig wat te schrijven. Ik heb nog geen foto´s gemaakt want het is nog een beetje grauw weer nu, je wilt toch dat je vakantiefoto´s vol zon en blauwe lucht zijn.

    Chau en dikke kus voor iedereen uit het verre Cordoba.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 36247

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: