ik kan weer kiekjes maken - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu ik kan weer kiekjes maken - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

ik kan weer kiekjes maken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

07 Augustus 2008 | Argentinië, Córdoba

Hier weer een update uit den verre vreemde.
Ik heb net een nieuwe camera gekocht. Jessica, de andere dochter van mijn gast-mam, is met me mee geweest. Toen ze hoorde dat ik ervoor op pad ging, bood ze gelijk aan om mee te gaan omdat ze je hier de hoofdprijs laten betalen als je van ver komt. Hardstikke lief natuurlijk, ze werkt in het centrum en stond me bij de bushalte op te wachten. Dus ik kan weer beginnen aan een nieuwe reportage. Nou heb ik gelukkig nog geen dingen gezien die ik niet opnieuw kan gaan bekijken dus dat komt wel goed.

Na de opwinding van maandag heb ik dinsdag en woensdag ff niet veel gedaan. Dinsdag de was, die doe ik niet meer bij de wasserette want na 2x waren mijn shirtjes al een maat gekrompen (nee ik ben echt nog niet dikker geworden!!!!) maar ik was nu thuis.
Met de hand. Dat geloof je toch bijna niet anno 2008 in een redelijk modern land. Norma heeft een soort semi-automatisch apparaat dat je met een slang vult met water en die je dan opwindt waarna hij een soort heen en weer draait in de trommel. Daarna moet je ´t nog ff met de hand uitspoelen, uitwringen en kletsnat aan de lijn hangen. Maar omdat de lucht hier erg droog is, droogt het toch vrij snel. Het is wel ff werk maar omdat ik toch niet alle dagen op stap kan, vind ik het niet er om te doen. Tussendoor zit ik dan nog wat te leren.

Dat schiet trouwens ook niet op zeg, ik kan het best wel redelijk begrijpen nu maar praten, het komt er maar niet uit. Ik hoop nog steeds dat ik op een ochtend wakker word en dat dan alles wat ik de afgelopen 3 weken heb geleerd ineens vloeiend m´n mond uitkomt. Ach wat is nou eigenlijk 3 weken, ik wil misschien te veel. Gister wel 2 nieuwe woordenboeken gekocht.

Ik heb net wel met beide handen bovenop mijn tas in de bus gezeten want daar zit die nieuwe camera nu nog in. Ik heb echt nog een beetje angst nu dat ik wat kwijt raak. Is wel even goed natuurlijk.

Als je trouwens een hufter in hart en nieren bent dan hebben ze hier de perfecte baan voor je namelijk buschauffeur. Die van vanochtend was waarschijnlijk te laat. Alhoewel je dat nooit weet want ze rijden hier niet echt op tijd, je hoeft je dus ook nooit te haasten om te bus te halen. IN ieder geval, hij reed al weg toen ik nog met 1 been buiten stond, toen er een bejaard echtpaar uit wilde stappen, moest de hele bus schreeuwen dat er iemand uit moest en als je op de stopknop drukte gooide hij direct de deuren open, ook als reed hij nog minstens 70 en was nog meters verwijderd van de halte. Het blijft een heel aparte ervaring.

Gisterochtend heb ik lekker een uurtje op een terras in de zon gezeten met een bak koffie en mijn nieuwe woordenboek. Het zit altijd propvol, ik loop er elke dag langs als ik naar de orfanato, en nu had ik ook ´s tijd om even te genieten. Het is trouwens sinds een paar dagen niet meer zou koud en als de zon eenmaal goed schijnt zelfs heel lekker weer. Eindelijk. Toen ik gistermiddag weer thuis kwam, stonden zelfs ramen en deuren van de ´bunker´ open, wat een heerlijkheid. Sinds die tijd is het ook niet meer zo kil in huis.
Nou kan het zo weer omslaan in kou want het is nog de hele maand augustus winter.

Ik ga stoppen want ik moet naar huis om te eten. Na deze week werk ik nog 1 week in de middag en dan de laatste 4 in de ochtend. Zal wel ff zwaar zijn om weer vroeg op te moeten staan maar het is wel fijn da tik dan na het werk nog dingen kan gaan doen. Nu is dat toch niet handig als je nog moet gaan werken.

groeten van Jo xxxx

  • 07 Augustus 2008 - 16:28

    Pim:

    Hee Jolanda,

    ik dacht ineen... He, Jolanda is natuurlijk al weg, eens kijken of ze een waarbenjij.nu heeft, en jahoor!!!
    Hoe is het? Hoe is het daar? Is het spannend?
    Ik heb je verhalen nog niet gelezen, moet nu ff eten en kom ze dan lezen!
    Dan komen de rest van de vragen!

    Veel plezier nog!
    X Pim

  • 07 Augustus 2008 - 20:10

    Ma Don.7-8-08:

    hoi jo, Nou wij waren niet naar Emmen hoor vandaag want het was erg slecht weer.
    Onweer, regen lekker weer om op visite te gaan. Wij zijn dus naar ome Wim geweest. Even kijken hoe het ging na de operatie.
    Hij was net terug van het ziekenhuis om de hechtingen eruit te laten halen. Nu gaat het al veel beter. Wij hebben nog een klein blokje gelopen. Ging prima. Daarna nog even naar de Struyten in Helvoet, even langs Anja, maar die zijn waarschijnlijk op vakantie. Dan maar naar huis. Ja dat dachten we. We gingen langs het kanaal en toen we bijna bij de afslag voor de tunnel kwamen stond heel het verkeer vast. Vanuit Rotterdam en ook vanuit Helvoet. Kmters file.Wij zijn over de stoep via de middenberm teruggegaan richting Helvoet en toen binnendoor zoals we vroeger gingen naar huis Van 5 to half 7 over gedaan. Thuisgekomen hoorden we dat de tunnel onder water stond en wegens een bliksem inslag waren de pompen stuk.Tot aan Charlois en Pendrecht stond het hele verkeer vast.Wij blij dat we veranderd waren van richting. Hoelang het nog duurt is niet bekend ,maar wel enkele uren.
    Zo zie je maar hoe het weer en alles om kan slaan. Fijn dat weer een camera hebt dan kunnen wij ook eens zien hoe het allemaal is daar. Nou leiverd dit was het weer voor vandaag, doe je gast mam en dochters de groeten van ons en bedank ze voor de goede zorgen. xxx en tot de volgende keer.

  • 07 Augustus 2008 - 20:57

    Mirjam:

    Ha die tante Jo,
    Wij zijn nog geen drie uur terug van vakantie en ik zit alweer achter de computer... Ik heb zoals je begrijpt nog geen gelegenheid gehad al je verhalen te lezen. Dat doe ik van het weekend wel, in ieder geval wilde ik je even laten weten dat het een topvakantie is geweest en verder: de groeten en ik schrijf je binnenkort weer.
    Doeiiiii

  • 08 Augustus 2008 - 09:37

    Rokaja:

    Ha die Jo,

    Vandaag weer werken. Gisteren lekker nog een dachtje extra vrij geweest. Creche is dicht dus even twee weken overbruggen. Ik heb twee berichtjes naar je hotmail gestuurd met foto's maar ik weet eigenlijk niet hoe groot je mailbox is en of je de berichtjes met foto's met foto's eigenlijk wel kunt ontvangen. Isabel heeft ons vannacht weer lekker wakker gehouden. Om half vier hoorde ik haar en toen heb ik haar tussenin genomen. Nou draaien joh, geen succes. Weer teruggelegd in bed, huilen, weer gepakt. Madame had wel zin om visie te kijken. Ha ha midden in de nacht. Uiteindelijk maar een fles gemaakt, werd ze wel blij van. Pffff. Gelukkig hoef jij geen nachtdienst te draaien bij jouw kindjes. Nou Jo, ik hoop dat het weer zo blijft en ga maar weer lekker foto's maken.

    Heel fijn weekend.

    Groetjes,

    Rokaja

  • 08 Augustus 2008 - 11:37

    Ineke:

    Hallo Jolanda,
    Eindelijk een berichtje van mij.
    Nou ik heb al je berichten gelezen, je hebt al heel veel meegemaakt hoor! Gisteren ben ik uit Texel teruggekomen(vreselijk weer).Peter en Syl zijn op Texel met vakantie en hij was 4 aug. jarig , dus ben ik een paar daagjes naar mijn zus gegaan.
    Ben wel weer blij, dat ik weer bij m`n eigenste Co thuis ben.
    (ik kan toch niet meer zonder hem hi, hi,)
    Ik las ook dat je ziek bent geweest, maar helmaal weer opgeknapt?
    Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, moet aan mijn voet geopereerd worden, gaan uit mijn heup of scheenbeen bot halen en dat gaat hij dan in mijn voet plaatsen.
    Dit gaat eind okt/begin nov. gebeuren.
    Dan ben jij ook al weer terug, ja time fly`s,(wat ben ik toch goed in mijn engels).
    Lieve Jolanda, ik wens je nog heel veel leuke/leerzamen etc. weken pas goed op jezelf.
    Groetjes en veel liefs van ons. Co en Ineke

  • 08 Augustus 2008 - 13:55

    Ma Vrijd.half Vier:

    Hallo Jo, Het is gelukt hoor. Ik heb geld kunnen overmaken.
    kus ma

  • 08 Augustus 2008 - 14:24

    Zus:

    He zus,

    Heb net je mams nog gesproken en hoorde dat het goed gaat hoewel het heel vermoeiend is maar ja zoiets wat jij mee maakt maak je ook niet ieder dag mee. Nou geen zorgen ik weet dat t goed met je gaat en bedankt voor het proberen je weet hoe lastig ik altijd bereikbaar ben Bea is beter bereikbaar, stom he!

    Nou lieverd mail je van het weekend wel via je hotmail. Succes met je optreden.

    100.000 dikke kussen.

  • 08 Augustus 2008 - 14:36

    Zus:

    He zus,

    Heb net je mams nog gesproken en hoorde dat het goed gaat hoewel het heel vermoeiend is maar ja zoiets wat jij mee maakt maak je ook niet ieder dag mee. Nou geen zorgen ik weet dat t goed met je gaat en bedankt voor het proberen je weet hoe lastig ik altijd bereikbaar ben Bea is beter bereikbaar, stom he!

    Nou lieverd mail je van het weekend wel via je hotmail. Succes met je optreden.

    100.000 dikke kussen.

  • 08 Augustus 2008 - 14:38

    Sheila:

    Hallo tante Jo,

    Eindelijk genieten met een bak koffie op een terrasje! Mogen er nog maar veel van deze momenten volgen de komende weken!

    Liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: