de zwerfster - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu de zwerfster - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

de zwerfster

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

02 September 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola,
ik begin wel een beetje een cyber (= internetplek) te worden zeg, zit ik weer ergens anders achter een p, Dit is trouwens een hele onhandige en smerige, straks eerst mijn handen goed wassen. De foto´s heb ik ook niet bij me dus die volgen nog.

Ik ben nog in het centrum, het is rond half 8 ´s avonds en ik heb om 8 uur met iemand afgesproken om te gaan eten. Nee.... geen woest aantrekkelijke Argentijn (ze zijn me echt te klein de mannen hier maar ik heb wel mooie gezien) waarvoor ik alsnog hier wil blijven maar gewoon even gezellig met een vriend van een vriend.
We gaan een hele grote biefstuk eten want tenslotte ben ik in het land vd grote stukken vlees en zo veel vlees heb ik nog niet gegeten.

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe vliegticket geregeld (die moest aangepast worden vanwege een wijziging in de vluchten hier in Argentinië). Waarscijnlijk ga ik die interne vlucht helemaal niet doen omdat ik met de bus naar Brazilie wil maar stel dat dat niet lukt dan moet ik toch wel zeker weten dat vliegen wel lukt.
En ik heb alvast mijn buskaartje voor volgende week donderdag naar de watervallen gekocht. Je kan het maar in je zak hebben! Ik moet het ´thuis´ nog wel even vertellen dat ik iets eerder wegga maar dat komt morgen wel.

Op het busstation heb ik in zo´n belhokje even gebeld met Nicolette, moest ik toch vreselijk huilen daarna. Zat ik daar in zo´n glazen kubus. Ik ben maar even blijven zitten tot ik opgedroogd was en daarna mijn zonnebril snel weer opgezet. Even een wegtrekkertje maar ik ben er weer helemaal.

Daarna had ik trek en ging ik even wat criollos kopen, dat zijn kleine broodjes, een beetje zoutig die je hier overal kunt kopen. Ik zei dat ik er 4 wilde maar de verkoopster begreep voor 4 pesos dus ik met een zak vol de deur uit (ja echt wat opgestoken van die spaanse les ;-) Omdat ik ze erg lekker vind maar niet te veel wilde eten, dacht ik aardig te zijn en ze aan een zwerfster te geven. Nee, wil ze ze niet want ze heeft diabetes en hoge bloeddruk en mag geen zout (dat begreep ik dan weer wel). Ik moest zo lachen, heb de broodjes alsnog in mijn tas zitten, misschien kom ik nog wel een zwerver met lage bloeddruk.

Gister vertelde ik toch dat het zo warm was, er zijn hier in de sierras serieuze bosbranden en die smog die ik gister zag bleek gewoon alle rook te zijn die uit de bergen waaide. Vandaag waait het ook nog wel maar de andere kant op dus wij zijn weer ´schoon´ voor zover mogelijk hier.

Dit was dan even ¨een praatje vult een gaatje¨ , ik ga nu nog even het nieuwslezen en dan lekker aan tafel.

Een dikke knuf voor iedereen

  • 03 September 2008 - 07:00

    Zus:

    Hallo lieverd,

    Het was echt super ! ! !

    Tot snel, LY en dikke X.

  • 03 September 2008 - 07:00

    Mirjam:

    Ha die Jo!
    Ik zat gisteren thuis jouw bericht te lezen en mijn moeder zag jouw foto. Ze vindt je er erg aardig uitzien (je hebt er niks aan, maar het is toch leuk om te weten).
    Ik moet erg lachen om je verhaal met de broodjes en de zwerfster. Denk je eens goed te doen...
    Maar ja, je doet de hele tijd al goed daar, vergeet dat niet!
    Groeten uit het druilerige Rotterdam!

  • 03 September 2008 - 07:39

    Zus:

    Heb net je mams nog ff gebeld om verslag te doen van ons telefoon gesprek en dat het wel zo super was, en dat het ondanks je tranen wel heel goed met je gaat.
    Maar ik moet eerlijk zeggen ik was ook erg ontdaan kon er niet van slapen en zat steeds te denken dat het weel erg raar is je ben zo eind weg en je klinkt zo vertrouwd en dichtbij.
    Nou meisje kom op zet nog ff je schouders eronder en dan kan je ons allemaal weer in je armen sluiten tot vervelends toe.

    Big Hug Prinses met beestjes hihihihi.

  • 03 September 2008 - 07:40

    Ma:

    Hoi Jo,
    Ik ben blij dat je niet bij mij zo huilde want dan heb ik het helemaal niet meer. Ik zeg altijd tegen iedereen, ja ze is geen klein kind meer, maar het is toch mijn kind. Ga nu maar lekker genieten van al het mooie wat Argentinie te bieden heeft,want ik denk dat je er toch niet meer heen gaat. Fijn dat je alvast dat buskaartje hebt en ook de reis terug geregeld is. Alleen hoop ik dat wij niet zolang op Schiphol moeten wachten omdat je vertraging hebt. Als je thuis bent maak ik lekker andijvie met een bal gehakt voor je.(echt Hollands he?) Verder heel veel plezier en sterkte als je je pleegmoeder ga vertellen dat je eerder weg gaat. Liefs ma.dikke knuffel

  • 03 September 2008 - 17:08

    Tia Fini:

    hola zolanda nog setenta dagen dat is zo voor bij geniet er nog maar van je zal best een hoop verhalen hebben als je thuis ben en dan het feestje van sandra is ook weer leuk om naar uit te kijken nou veel lief tia fini

  • 03 September 2008 - 17:29

    Andrea:

    Ha Jo,
    ik moest zo lachen om dat stukje over de zwerfster!
    Geniet nog van je laatste week en wat je nog gaat zien,
    liefs Dré
    (woensdag 19.30u)

  • 03 September 2008 - 20:05

    Joyce:

    Hallo Jolanda,

    Sorry, dat ik nog niks heb laten horen, ik lees alles wel maar vind het vaak lastig wat ik terug moet schrijven. Praten gaat bij mij toch iets makkelijker. Maar goed hier toch even een berichtje van mij.

    Eerst wil ik je nog even bedanken voor je kaartje die wij hebben gehad...je zal wel pijn in je vingers hebben gehad na al dat schrijven,ik vind het echt heel leuk!
    Ik wil ook nog even zeggen dat je ontzettend leuk schrijft, als ik het lees beleef ik het helemaal.
    Zeker omdat je er foto's bij hebt.

    Ik vind wel dat de tijd erg snel gaat, ik weet niet hoe het voor jou is? Denk wel het zelfde...

    Nou ik wens je nog heel veel plezier daar en tot over een paar weekjes weer..

    Veel liefs en een dikke knuffel van je nichtje Joyce en natuurlijk de groetjes van Christian!

  • 03 September 2008 - 22:20

    Ineke:

    Hallo Jolanda,
    Weereven je verhaaltjes gelezen, wat schrijf je toch leuk, nou het zit er haast op en leuk dat je nog naar de watervallen gaat. Mooie foto`s heb je weer geplaatst, nou ik ben ook benieuwd naar de verhalen als je weer thuis bent. Onze vakantie naar Denemarken gaat even niet door Co is ziek geworden, hoge koorts 41 en vreselijke diarree, de dokter is dinsdagavond nog geweest, waarschijnlijk een virus(ja zo noemen ze tegenwoordig alles)Hij drijft elke keer zijn bed uit, dus veel wassen (houd een mens ook van de straat).
    Morgen weer bellen met de arts en dan maar verder kijken, vindhet wel erg zielig want hij voelt zich erg broert.
    En baalt dat we nu niet naar Denemarken gaan, maar wie weet kan ik het nog allemaal veranderen en anders zien we wel.
    Weekje in de regen in Nederland is ook wel bizonder!!
    Nu lieve Jolandag ik ga maar eens proberen lekker te slapen, heel veel sterkte, plezier etc in de laaste dagen.
    Liefs

  • 04 September 2008 - 14:26

    Silvia:

    Hey Jootje!
    Wat een prachtig verhaal over die zwerfster moest er echt om lachen..
    En ook wij hebben je kaart ontvangen hoor dat was het eerste wat ik pakte uit de stapel post na terugkomst vanuit Italie.
    Was een lekkere vakantie en prachtig weer gehad , maar sávonds weinig te beleven dat was wel jammer , bij bij de caravan smaakt de roseetjes ook wel hoor.
    Nou nog ff volhouden meiske geniet nog even van je avontuur.

    een hele dikke knuffffffff van je aller grootste nicht

  • 04 September 2008 - 18:20

    Stella:

    Hi Jo !!!
    Allereerst wil ik je hartelijk bedanken voor de mooie kaart uit B.A. !! deze kwam precies op dezelfde dag als Romy's kaart voor haar verjaardag !! Ik vernam vorige week pas dit adres van je site, van Nicci, en heb je daarom dus niet eerder kunnen schrijven, ik zie dat je als je weer terug bent enorm veel te vertellen zal hebben want je maakt heel veel mooie dingen mee ! Ik hoop dat je "straks"een goede terugreis zal hebben (niet zo'n lange als op de heenreis) en hoop je na terugkeer weer snel te zien anders zijn we natuurlijk niet compleet ! Dag Jo, dikke xxx van mij, Arno en de meisjes !!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: