ik ben er weer! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu ik ben er weer! - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

ik ben er weer!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

03 Augustus 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola lieve allemaal,
Ik heb ´t roer weer recht hoor, voel me weer lekker. Ik was gewoon echt ziek en daardoor was alles ineens niet meer leuk. Ik ben nog niet helemaal fit maar let nu beter op als ik naar buiten ga, het is hier namelijk heeeeel koud. Bij ons thuis is de verwarming zelfs aan, nou dat doen ze alleen in speciale gevallen hoor.
Toen ik donderdamiddag weer bij de niños was, met een doosje paracetamol op, voelde ik me al beter.
En die donderdagavond inderdaad lekker hollands gepraat, ik heb wel gelijk mijn excuus aan Henk gemaakt dat ik zo veel praatte ;-)
Maar bij hem thuis praten ze veel Engels en op zijn werk ook dus voor hem is het wat makkelijker. Lekker gegeten trouwens, en het is hier zo goedkoop. Pa en ma, een soorten ijs dat ze hier hebben! echt niet normaal, jullie zouden je helemaal kunnen uitleven.

Gisteren ben ik de hele dag in m´n eentje naar het centrum geweest en heb eindelijk wat eerste aankopen voor de kinderen kunnen doen: ondergoed en sokken. Nog lang niet genoeg maar ik was vergeten dat de winkels om half 2 dicht gingen. Bovendien ging het echt enorm plenzen (ja ik zoek wel een bestemming uit he, terwijl jullie in de zon liggen) dus ben ik naar een ander, overdekt winkelcentrum gegaan. Patio Olmos. Dat is erg gezellig en daar blijven de wineksl open en was het lekker warm. Ik heb een bodywarmer en shawl gekocht en heb zelfs nog met handschoenen gestaan maar vond dat echt te gek. Vandaag heb ik spijt want het is brrrr.

Vanochtend heb ik lang in bed gelegen, alweer. Ik heb de ARgentijnse gewoonte van veel slapen in de winter echt geadopteerd zeg. Morgen maar ´s even streng zijn en er op tijd uit want ik word lui. Maar het is zo verleidelijk als je niet vroeg hoeft te beginnen.

Maar ik wil morgenochten nog even naar het centrum, ik heb een C&A is toch verdeliger ontdekt gister en ik wil kijken of ik daar ook nog spullen kan kopen. En wat schoenen om als voorbeeld te laten zien of ze die willen.

Komende week gaan wij met de meiden van de orfanato (=weeshuis) een dansje instuderen. Zondag 10 aug. is het Dia de Niño, een soort moederdag voor kinderen. Het is hier trouwens toch een kinderparadijs hoor. Je hebt nog nooit zoveel winkels voor kinderen bij elkaar gezien. Echt iets voor jou Ro! In ieder geval gaan wij vrijdag dat dansje opvoeren voor de kids. het is een soort K3 maar dan op z´n Latijns Amerikaans. Dus met mijn Holandse heupen.... ik ben benieuwd maar het is wel gezellig natuurlijk.

Vanochtend smste Henk dat hij onderweg was naar het centrum om de toerist uit te hangen en vroeg of ik ook zin had. Ik gauw douchen en aankleden. sta ik klaar om weg te gaan, blijkt dat wij vanmiddag thuis een asado (bbq) hebben. Ik had wel iets gehoord maar het natuurlijk maar voor de helft begrepen. Dus geen kerken bezoeken maar vlees eten vandaag. De exman van mijn gastmoeke is er ook bij, soms begrijp ik niks van de verhoudingen hier hoor. Maar ja, als het maar gezellig is. Ik ga zo ff kijken of ik nog wat wijn kan kopen maar de meeste winkels zijn hier in de buurt wel gesloten.

Ik zit nu trouwens achter een snelle pc. Zag vd week ineens dat ze op de grote winkelstraat ook een internetplek hadden en ben hiernaartoe gelopen in de gok dat hij wel op zondag open was. En ja dus. en lekker snel. Heerlijk.

Voor komend weekend heb ik een uitstapje naar één van de toeristische plaatsen hier in de buurt gepland. Ik ga dan met een bus en blijf een nachtje over.

ALs jullie denken, ik heb nog geen kaart van Jo gekregen. Dat klopt, ik heb ze hier nog niet kunnen vinden! Echt raar, misschien wel in die kleine plaatsjes maar hier nergens. De post hiernaartoe is trouwens heel lang onderweg en schijnt zelfs af en toe gecensureerd te worden... dus mam, ik weet niet of ik je kaart ga krijgen. Je kunt post eventueel ook naar het adres van Projets Abroad sturen, Remi kan het adres wel voor je opzoeken via de site.

Terwijl ik dit schrijf, kijk ik uit op een tankstation waar weer de meest fantastische klassieke Renaults en Peugeots komen tanken... had ik trouwens gezegd dat je hier je rijbewijs kunt kopen!?

Het Spaanse gepraat om me heen klinkt me al wel heel vertrouwd in de oren en als ze niet snel praten, kan ik het redelijk volgen. Maar ik las gisteren in de Duitse editie van Lonely Planet (ja alle talen door elkaarheen om ´t makkelijk te maken) dat het niet zo eenvoudig is om Argentijns te leren omdat ze veel eigen manieren van uitspreken hebben. Ben ik dus vals voorgelicht. Ik heb nu ook een uitgebreid engels-spaans woordenboek dus ga nog meer studeren. Ik heb gekeken naar lessen maar die zijn ´s middags en dan werk ik natuurlijk.

Nou ´t lijkt me weer even genoeg geklets voor nu. Soms weet ik niet meer of ik iets nu al verteld had. Ik schrijf ook elke dag even in een papieren dagboek dus ik kan later altijd nog aanvullen.

Ik wil iedereen weer bedanken voor de leuke berichtjes. Tot nu toe heb ik nog geen heimwee gehad, op een enkel moment na natuurlijk. Het lezen van jullie verhaaltjes en nieuwtjes brengt thuis een stuk dichterbij en dat is fijn.

Een dikke kus voor iedereen. Ik ga aan een dikke ARgentijnse biefstuk kluiven!

Chau

  • 03 Augustus 2008 - 16:06

    Zus.:

    Het is echt niet normaal, zoveel indrukken jij op een dag te verwerken krijg kan me best voorstellen dat je dan lang moet slapen om alles op zn plaats te krijgen in je koppie. En jij met al dat vlees, smaakt het daar dan ook anders. Nou en wat het weer betreft het is hier ook weer ff gedaan met de zon het is weer echt zn sombere regenachtige depri zondag. Meisje Succes met de kids de taal en je inkopen.

    Genieten he, dikke X.

  • 03 Augustus 2008 - 18:16

    Ma Zo.7.30 Uur:

    isabel schrijft aan jou dat ze je lief vindt.Ze herkent je van de foto op deze side. leuk he? ze heeft net gegeten en wordt straks opgehaald en morgen komt ze weer.
    ik vind het heerlijk om weer wat van je te lezen. dat het weer beter gaat met je had ik wel verwacht hoor. maar als je slaap hebt en je gaat een beetje vergeetachtig worden, gaat de tijd toch wel erg snel, dit kreeg ik pas toen ik 65 geweest was. Maar je mag best nog een poosje lui zijn hoor, dat heb toch echt nodig. Emma en Rene hebben vanuit Frankrijk geschreven. Leuk he? Zo, het is inmiddels 8 uur en Isabel is naar huis. Haar ouders hebben hard gewerk bij warkim en renate en ze zijn bijna klaar. nou meisje heel veel kusjes van je moeder en de hartelijke groeten en een kus van je vader. doeii!

  • 03 Augustus 2008 - 19:57

    Walter & Joke:

    Hallo schoonheid. Je bent inderdaad wel in een avontuur gedoken. Ik heb samen met Jeroen van Sandra(wintersport) ff je verhaal gelezen.Ik vind het wel stoer dat je het hebt gedaan , maar zo ben je natuurlijk ook. Gaan en zien wat ervan komt. Jammer dat je er in het verkeerde jaargetijde zit, maar misschien kan je nog even hier of daar op de latten. Dat brengt me trouwens geijk op het idee om je te laten weten, dat wij met zijn 4-ren in maart ook weer met Gerrit mee gaan.Linda Bank had ons erop gewezen en wij hebben ons maar aangemeld.Betekend in ieder geval dat we je dan weer eens zien.Maar zoals je weet hebben we eigenlijk nog steeds een afspraak staan om nog eens te gaan wandelen, wie weet.
    Kan ik je in ieder geval nog meegeven dat wij in september naar maleisie gaan.Mischien kunnen we daarna als jij terug bent, samen met de Bankies een keer afspreken, om bij ons te eten, en je is lekker je hel avontuur nog eens mondeling toelicht.Ik en natuurlijk ook Joke wens je daar nog een hele fijne tijd, zorg goed voor jezelf, en kom heelhuids weer terug. Groetje s Walter en Joke.

  • 04 Augustus 2008 - 12:28

    Tante Rina:

    Hoi,Jolanda lekker gekluift aan je biefstuk,fijn dat je je weer prettig voelt.Hier bij ons gaat het ook lekker hoor.Oom Wim is al weer stukjes aan het wandelen.Nog veel winkel plezier en de groetjes van hier.

  • 04 Augustus 2008 - 17:18

    Carla:

    Hallo Yolanda,heb je mailtjes even gelezen je bent wel,in een spannend avondtuur belandt.Wist niet dat het daar zo koud kon zijn.Geniet er van, ik blijf je verhalen volgen.
    Groetjes Carla

  • 04 Augustus 2008 - 18:04

    Tante Fini :

    hoi jolanda ik vindt het fijn dat het weer beter met je gaat dat het er zo koud is he hier is nu wel leker ik vindt het wel fijn dat wij het allemaal kunnen lezen wat je mee maaktnou de groetjes dike kus je tante

  • 05 Augustus 2008 - 07:50

    Sheila:

    Wordt er toch nog gedanst! Wel vragen of ze er foto's van maken hè! Ben benieuwd.

    Dikke kus x

  • 05 Augustus 2008 - 08:45

    Nannette:

    Hallo Jolanda,

    Ik had steeds de tijd niet om even te gaan zitten voor je site, maar heb het net helemaal gelezen! Erg leuk dat we je zo kunnen volgen. Fijn dat je al zo goed bent ingeburgerd. En ik zit hier achter mijn hollandse pc en vind alleen de naam Henk al heerlijk. Echt een naam die je wilt horen als je ver weg zit en ziek bent. lijkt me heerlijk zo'n Henk om lekker even in je eigen taal tegen aan te kletsen. Nou veel plezier ik blijf je volgen groeten en een dikke kus

  • 05 Augustus 2008 - 12:12

    Zus:

    Nu je die snelle computer heb gevonden, verwachten je trouwe fans ook binnenkort wel een foto!

    Als bijna 3 weken weg, gaat het snel hé!

    Succes en een dikke knuffel.

  • 05 Augustus 2008 - 12:20

    Anita:

    Hé Zjolanda!

    Leuk hoor, die verhaaltjes van jou. Was even niet zo leuk, dat je je niet lekker voelde, maar dat is gelukkig weer over. Ben wel heel benieuwd wat je allemaal gaat kopen voor die kindjes.

    groetjes, Anita

  • 05 Augustus 2008 - 14:46

    Ome Freek:

    hallo jolanda zo als ik had gehoord gaat het weer goed metje
    alleen het weer valt tegen he
    nou hier is het zomer hoor
    het is zeker wel mooi he
    in cordoba
    ben benieuwd hoe je busreis is afgelopen

    oke jolan ik ga afsluiten dikke kus
    doeiiiiiiiiiiiiiii

  • 05 Augustus 2008 - 15:55

    Tante.tini:

    hallo.jolanda.
    ik lees net dat het erg
    koud is geweest.
    nou hier niet,want ik heb met tante fien zussen dag gehad ik had het erg warm .maar het was wel leuk.groetjes tante tini en een dikke kus.

  • 05 Augustus 2008 - 15:57

    Pa:

    hallo jolan
    nou hij is binnen hoor de ssRotterdam ik heb het gezien vanaf de sluisjedijk tot aan katendrecht de vaste ligplaats
    Er was genoeg belangstelling langs de Waterweg.
    het was een mooi gezicht hoor.

    Maar nu over jou je hebt je draai nu al een beetje gevonden hoop ik alleen de temperatuur valt tegen he.?Ik ga van de week de wortels intuin proberen te verwijderen.
    Ik zou zeggen hou je taai
    groetjes pa


  • 05 Augustus 2008 - 16:06

    Dino:

    Hoi Jolanda,
    Eerste keer dat ik je weblog/website zie. Ik weet niet hoe je dat noemt. Koud in Argentinie?? Hoe raar.
    Nou hier in Nederland hebben we ook slecht weer en zelfs een windhoos (In Groningen).
    Als je nou geen kaarten kan vinden stuurt mijn moeder ze wel op. Zelfgemaakte. kan je ze terug sturen.

    Veel succes en veel plezier verder,

    Groetjes Dino.

  • 05 Augustus 2008 - 16:14

    Rokaja En Isabel:

    Hoi Jo,

    Isabel is lekker aan het dansen voor de televisie. Ik heb de dvd van K3 aangezet. Kan ik snel even een berichtje schrijven. Als zij zo in de gaten krijgt dat ik achter de computer zit dan kan ik wel ophouden want dan wil zij Nijntje kijken. Nou ik heb het nog niet geschreven of zij staat al aan mijn been te trekken. Nu even typen met een handicap. Isabel probeert nu ook mee te typen. Ik had vanochtend ook een gezellig klusje om op te ruimen. Isabel en ik kwamen uit bad en zij stond nog even in haar bloodje te dansen in de gang en toen ja hoor een poepje in de gang. Ik dacht nog, nou ja 1 poepje ruim ik even snel op. In de tijd dat ik naar de keuken liep had ze er nog 1 gemaakt en daar had ze lekker ingestapt. Getver. Vandaag even naar de speeltuin geweest. Ik had afgesproken met iemand die hier ook in de buurt woont en een dochtertje heeft van dezelfde leeftijd als Isabel. Was wel weer even gezellig. Er lopen dan ook wat andere kindjes rond. Geestelijk gehandicapte kindjes en 1 kindje is altijd op zoek naar eten. De vorige keer waren de toetjes al niet veilig en nu werd het koekje van Isabel uit haar handen gegrist. Ze stond wel even een beetje sip te kijken (maar ze was niet echt zielig hoor, want ze had al 2 doosjes rozijntjes op). Ik ga zo even koken. Remi komt zo naar huis.

    Mail vanavond nog wel even wat op de hotmail.

    Dikke kussen van Isabel en Rokaja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 36249

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: