vandaag niet zo´n zin - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu vandaag niet zo´n zin - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

vandaag niet zo´n zin

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

31 Juli 2008 | Argentinië, Córdoba

Hallo allemaal,

Na alle dagen dat ik ´t erg naar m´n zin had, heb ik vandaag een off-day.

Ik voel me ook niet zo lekker, waarschijnlijk heeft één vd ´snotjong´ me aangestoken want ik snotter nu ook. En ik ben echt heel erg moe, ik kom zelfs om half 10 mijn bed niet makkelijk uit. Volgens mijn gastmam zie ik er ook niet zo goed uit en moet ik minder werken.

Ik denk dat ik iets te veel gedaan heb de afgelopen tijd, alle dagen veel lopen (zeker 1.5 uur), het werk is ook best pittig en het kost me veel energie om alsmaar te moeten nadenken wat iedereen zegt om je heen. Vandaag heb ik dus ook ff een hekel aan Spaans!!!

Dus doe ik niets behalve buiten in de zon zitten (in huis is het zo kil, dat gaat me ook een beetje tegenstaan maar niets aan te doen) naar het werk vanmiddag en vanavond even wat eten met Henk, de andere vrijwilliger. Daar heb ik wel zin in, kan ik tenminste gewoon even praten zonder na te denken.

Hier in de stad is het momenteel trouwens heel onrustig, gisteren zijn er serieuze rellen geweest in het centrum met gewonden en veel vernielingen. Het heeft te maken met het aannemen van een nieuwe wet inzake lonen enz. Ze hebben het hier natuurlijk al niet zo breed en als ik het nieuws goed begrepen heb, wordt het nu nog minder. Ik mag van Norma ook nog niet naar het centrum totdat het weer helemaal veilig is.

En net toen ik hiernaartoe liep, lag er iemand langs de kant van de straat, ik denk dat hij dood was... Waarschijnlijk aangereden met zijn fiets maar ik ben maar snel doorgelopen want er stonden al veel mensen bij.

Bah zeg, niet zo´n leuke dag vandaag. Maar het kan natuurlijk ook niet elke dag feest zijn en ik reken er maar op dat het snel allemaal weer leuk wordt. Vanmorgen wel even lekker gebeld met Remi, dan lijkt het net of je gewoon vlak bij elkaar in de buurt zit. En het is toch best ver.

Nou lieve mensen, ik heb geen nieuws meer dat de moeite waard is. Ik hoop dat alles goed is met jullie allemaal en geniet vooral van het mooie weer.

Un baiso de Zjolanda de Holllanda
(is echt leuk hoe ze mijn naam hier uitspreken)

  • 31 Juli 2008 - 20:43

    Sandra:

    Nou hopen dat je off day maar voor eventjes is,dat denk ik wel.Is wel fijn dat je goed telefonisch contact hebt,heb gister nog even met je ouders staan kletsen en die vonden het ook erg fijn om je stem gehoord te hebben.
    Knuffel van je grote nicht en hoop dat je volgende bericht weer positief is.
    X

  • 31 Juli 2008 - 22:08

    Ma:

    hallo lieve Jo,
    Dat je het een dag niet naar je zin hebt is niet erg hoor. Je doet ook zo veel indrukken op, dan je Spaans en ook nog die kinderen, soms allemaal ff te veel.
    Nou wij komen nu net van Re en Ro vandaan,half twaalf ,opgepast op Isabel, zij klussen bij Warkim en Renate en op de Spinozaweg was ook iets bijzonders gebeurd. Vlak bij de videotheek stond een bus van Connection met knipperlichten en tot Koningshof alles afgezet met rood-witte linten.Heel veel politie, het leek wel op een schtietpartij. Dus dat komt hier ook voor en wel heel dichtbij he?.Vandaag zijn we naar de Oude Maas geweest. Lekker een poos in de zon gelegen. Voor het eerst dit jaar. Maar algauw ging ik me vervelen dus weer op de fiets. Door de Rhoonsegrienden maar iets te ver doorgereden dus kwamen nog voorbij Remies nieuwe huis uit. Helemaal terug naar huis,wat een eind zeg. Toen snel douchen en Isabel ophalen van het kinderdagverblijf.Erg leuk weer even te kijken daar.Nou lieverd fijn weer even wat van je te vernemen en hopelijk gaat het snel weer beter met je. Houd moed He? xxxx ma

  • 01 Augustus 2008 - 06:35

    Zus:

    Goeie morgen hier en jij lig lekker in je bedje! Ik hoop dat de avond met Henk je dag een beetje heb goed gemaakt. En het kan toch gebeuren dat je het ff niet naar je zin heb kan het me best goed voorstellen en ach Jo zulke dagen heb je hier ook wel eens en dan zou je weg willen en nu ben je weg en zou je wel lekker ff thuis willen zijn. Maar gelukkig is er telefoon en kan je af en toe gewoon ff een vertouwde stem horen. Nou schouders er onder en gaan zoals altijd.

    Nou dikke knuffel voor al je kindjes.

    Sterkte, uitkijken & Go.
    Bye Bye Xje

  • 01 Augustus 2008 - 07:36

    Sheila:

    Kom op meisje! We zijn gewend aan off-days toch ;-) en we komen er elke x weer bovenop! Dus dat komt nu ook wel weer goed!
    Hou je taai, dikke kus x

  • 01 Augustus 2008 - 08:28

    Rokaja:

    Ha die Jo,

    Zit vandaag ook weer lekker op mijn werk. Het is zo rustig, krijg gewoon helemaal ontwenningsverschijnselen. Fijn dat je gastmam zo goed op je let. Wel minder dat het even zo onrustig is daar. Misschien moet je wat extra vitamine slikken voor je verkoudheid? Wel goed op jezelf passen hè. Hebben gisteren Marley z'n "Cars-kamer" afgemaakt. Helemaal leuk geworden. Zondag gaan wij de babykamer verven. Eind komt in zicht (gelukkig maar voor Warkim en Renate). Ik hoop dat je een gezellige avond hebt gehad. Wel heerlijk om lekker een avondje gewoon Nederlands te praten. Niet in de war geraakt en er af en toe een Spaans woordje gezegd? Ik hoop dat je snel weer een beetje opgeknapt bent dan ziet het er allemaal weer anders uit. Oh ja bedankt voor je lieve sms. Wij blijven mailen. Remi vond het ook fijn om je weer even te horen. Wel fijn dat het niet zo duur is om te bellen. Dit weekend gaat Remi George en Linde meehelpen om te verhuizen en ik moet naar een verjaardag en zondag gaan wij weer klussen bij de familie.

    Iedereen leeft met je mee. Zet hem op.

    Kus Rokaja

  • 01 Augustus 2008 - 08:35

    Emma En Rene:

    Hi Jolanda je mag best af en toe een off day hebben, hoor. En je mag best af en toe een hekel hebben aan de spaanse taal. Had ik ook in het begin, weet je nog? Had ook veel last van mijn keel (want ik had die spieren nog niet om de G uit te kunnen spreken). Maar ja,dat komt wel,gewoon alles over je heen laten komen en niet te veel op je bord nemen...dus, leg je boeken maar weg en geniet van je etentje. Adios muchacha Emma en Rene

  • 01 Augustus 2008 - 09:55

    Silvia:

    Hey nicht Zjolanda uit Hollanda!!
    ik stuur je ook nog ff een oppepberichtje KOP OP , ik ben trots op je , elke keer laat ik de berichtjes van jou lezen op m'n werk.
    En me collega's zeggen al heeft je nicht al weer wat geschreven want zij vinden het een spannend avontuur jij daar in Argentinie.
    We gaan zo naar het werk Rub gaat ook mee , en dan laat ik weer het berichtje lezen aan Malti onze donorarts ook die is nieuwschierig van jou beleving daar.
    Ook omdat zij zoiets volgend jaar wil gaan doen.
    Nou meis we denken aan je !!

    Dikke kus van Silvia

  • 01 Augustus 2008 - 10:05

    Ruby:

    hoi Jolanda jammer dat je gisteren niet zo lekker bent en dat er allemaal van die rellen zijn. Met mij gaat alles goed het is hier heel lekker weer tussen 25 en 30 graden maar vandaag is het wat minder! Ik ben een paardagen op de camping geweest van mijn opa en opa dat is heel leuk zondag ga ik er denk ik weer heen tot Dinsdag. En over twee weken ga Ik naar Italie.
    ik ga weer verder veel succes met je werk Groetjes Ruby

    ( ik heb het tegenovergestelde van Rubio hahah)


  • 01 Augustus 2008 - 11:41

    Hans ( & Linda):

    Hi Jolan,

    Best logisch dat je nu even een terugslag krijgt na zo'n drukke emotionele tijd aan de andere kant van de wereld; neem even de tijd voor jezelf en alles komt weer goed. Wij zijn net terug van ons weekendje "slapen in een wijnvat" in Stavoren. Nog bedankt, het was errug leuk en gezellig in Friesland met al zijn meren en bootjes. Hartstikke leuk om op deze manier op de hoogte te blijven met jou belevingen overthere. Pas goed op jezelf en we houden ketakt. Dikke kussen, Hans (& Linda)

  • 01 Augustus 2008 - 14:26

    Ewout:

    Zjolanda!!!

    Na een offday volgt vast een tofday. Zie het zo, als kinderen al blij zijn met een gestrikte veter, dan is er toch niet veel nodig om van jouw dag een topdag te maken.

    Hoop dat je nog veel leuke strikdagen gaat beleven.

    Greetings from Tinte Holland!!

  • 01 Augustus 2008 - 17:38

    Tante Rina:

    Nou dan maar weer even een gezellig berichtje, er zijn weer 2 ijsberen aangekomen in Blijdorp na Tania nu Ewa en Jelle.Verder is nu ook bekend dat er gerestaureerd gaat worden aan de monumenten van Blijdorp.De krokodillenrivier is geopend voor het publiek,waar we zelf ook nieuwsgierig naar zijn, moeten ook wachten tot de rug goed hersteld is.Over 6 wekenmoet het weer opgesterkt worden moet oefeningen tot dan veel rust en opbouwen met wandelen,wel al thuis.Alles gaat tot nu heel goed.Wel nu weer veel gezonde groetjes aan jou,niet te veel snotteren hoor! Groetjes van hieruit Hellevoetsluis

  • 01 Augustus 2008 - 18:51

    Jeroen:

    ola Zjoep,

    Kruip vanavond lekker vroeg onder de wol (of is dat te warm? ;-) )
    Ook al is het een werkvakantie.. je lichaam moet ook wennen aan een ander land en levensritme..
    Je weet het he? ik ben ook altijd in de vakanties ziek :-(

    Hopelijk stap je morgen met een vrolijke voet uit bed! Ik volg je op de voet (via dit kanaal)

    liefs,

    Joen

  • 01 Augustus 2008 - 19:07

    Ma:



    Vrijdag 1-09 21.00 uur.
    hoi Jo ik heb een mail naar je hotmail gestuurd kan toch ook he?
    Heb jij de anzichtkaarten van R,dam ontvangen die Ro en ik gestuurd hebben? Wij vonden gewoon een kaart ook wel leuk voor je. Leuk he al die berichtjes van iedereen ?
    Wat heb je toch veel lieve mensen om je heen. Hoe kan het anders, slijm slijm.Ik denk dat je dat daar in Argentinie ook wel snel zal hebben, of je moet daar niet zo aardig zijn als hier.
    Alweer een grapje, wat ben ik toch lollig!!!!
    Nou meid tot de volgende keer. xxxx ma

  • 01 Augustus 2008 - 20:39

    Arrie Houweling:

    Hoi jolanda,
    Ik kan best begrijpen dat je een dag hebt dat het niet zo lekker gaat. Het is denk ik ook een hele andere were: andere gewoontes, andere taal, andere leefstijl. Ik hoop dat je snel weer wat positive dingen ziet.
    Ik denk wel dat je heel wat betekent voor de kinderen daar. Komt er zo'n lieve mevrouw helemaal uit Holland( waar ligt dat eigenlijk) leuke dingen doen. Misschien kennen ze Holland alleen door het voetbal, of Johan Cruyff. En zoals hij(Cruyff) altijd zegt:
    Elk nadeel heb zijn voordeel.
    Misschien een leuke lijfspreuk voor als je het niet zo ziet zitten. Veel succes voor de komende tijd, Arrie
    Ps Ik ga nu op vakantie, na die tijd bericht ik je weer

  • 01 Augustus 2008 - 21:39

    Ria Boelhouwers:

    hoi jolanda
    per toeval ontdekt dat je zo'n groot en mooi avontuur bent aangegaan ik vind dit echt iets voor jouw je kan daar zoveel betekenen voor de kinderen ik wens jouw een mooie fijne tijd daar lieve groetjes van ria boelhouwers...veel succes

  • 01 Augustus 2008 - 21:43

    Alfons:

    hallo Jolanda hier Alfonso oppasdag dat is weer lachen na het eten wilde mijn spinnetje K\3 zien TV aan en dansen en zo'n lachend gezicht doet je weer smelten lekker in bad en naar buiten mooi weer dus genieten maar naar de dieren vandaag iets nieuws Isabel heeft een ezel een peen gegeven en een aai over zijn bol gegeven en haar brood die eigenlijk voor de dieren is eet zij droog brood net als in de gevangenis thuis krijgt zij worst onderweg in slaap gevallen dus lastig naar bed 2 uur slapen en dan weer een nieuw kindje staat er op lachen drinken en schone luier en dan voetballen ze schiet echt met haar voetje de bal onder alle kasten en zegt ze opa hier staan en als ik dat niet doe krijg ik op mijn kop van haar dus ze is met recht mijn SPIN lekker fruit gegeten van druiven smult zij ze graait het bakje uit mijn handen daarna BUMBA gekeken kon de boel opruimen groeten Alfonso uit Hollanda kusjesssssss

  • 02 Augustus 2008 - 12:14

    Oom Cor:

    Hoi Zjolanda.
    Nou je hebt al heel wat ervaring achter je rug in korte tijd,ik hebt het eerst allemaal maar gelezen voor ik wat zou schrijven naar jou.
    En het is nog al wat,ik vindt knap hoor je daar voor in te zetten.
    Natuurlijk zijn er rotte dingen maar ook weer mooie momenten die je er voor terug krijgt.
    En dat je af en toe even een dip heb dat kan ik me indenken.Maar je hebt al wat kontakten en dat is ook wel weer fijn voor jou en ook voor ons.
    Nou meisje ik weet niet veel meer te tikken,hou je taai we zijn trots op jou.
    Groetjes Ome Cor

  • 02 Augustus 2008 - 17:55

    Tante Fini:

    zjolanda zo je had dus geen leuke dag maar zijn de kinderen wel lief dan maak het wel weer goed het zal best wel weer leuk worden wij zijn een week bij cor geweest het was wel erg heet wij zijn eenzondag naar antwerpen ge weest was nou dike kus je tante

  • 02 Augustus 2008 - 22:12

    Warkim & Renate:

    Hai Zjolanda,

    Het is maar te hopen dat je je snel weer wat lekkerderder zal gaan voelen, want dat is tuurlijk helemaal niet leuk zo...
    Kan me goed voorstellen hoor dat het allemaal behoorlijk lastig is..
    Maar het blijft wel helemaal super wat je aan het doen bent. Zeker voor die kindjes..

    Nou meis dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 36247

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: