de apenkooi - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu de apenkooi - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

de apenkooi

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

08 Augustus 2008 | Argentinië, Córdoba

Hola,

Mam, fijn dat ik weer geld kan uitgeven! bedankt.

Even een klein berichtje want sinds gister heb ik niet echt veel meegemaakt. Helaas is het vandaag weer koud en somber maar ik lees net dat er bij jullie weer sprake is van een kleine watersnoodramp dus ik klaag niet.
Gistermiddag begon het ineens flink te waaien en dan wordt het een stofbende omdat het hier dus bijna nooit regent. We konden met de kinderen niet buitenspelen want je waaide uit je hemd.
Dus hebben we alle 28 kinderen binnen in de orfanato moeten vermaken. Nou dat was echt een beproeving zeg. Huilen, schreeuwen, vechten het leken echt net een stel wilde dieren.
Ik vond het bijzonder triest om te zien. Het was ook nog visitedag van de ouders, dan zijn ze toch al veel onrustiger allemaal.
Nee voor het eerst ovnd ik het niet leuk. Het laatste uurtje ging wel weer toen heb ik met een stuk of 4 kids op schoot naar de tv zitten kijken maar zelfs dan moet je ze steeds uit elkaar halen want als er eentje vindt dat de ander te veel aandacht krijgt dan is het gelijk weer hommeles.
Ik was blij dat ik om 8 uur weg kon en ben naar huis gaan lopen om even de rust terug in mijn hoofd te krijgen. Ik hoop toch echt dat we vanmiddag wel weer naar buiten kunnen met de ¨aapjes¨. Ach nee dat mag ik niet zeggen want het is al erg genoeg. Ik begrijp ook nog steeds niet alles hoor, er komt een moeder met 2 kinderen, 2 van haar kinderen zitten bij ons (nog heel klein) en dan is ze ook al weer een maand of wat zwanger van een volgende baby. Ben je dan gek of niet!? Terwijl ze hier toch in het ziekenhuis anticonceptie kunnen krijgen van de staat, dat heb ik gevraagd. Maar sommige mensen hebben gewoon geen verstand. En dan maar 2x in de week koekjes bij je kinderen brengen.
Zo leer je nog ´s wat van de wereld.

Nou dag lieve allemaal, dat was het even voor nu. Ik ga eten en naar ´de zaak´. En dan lekker weekend vieren.

En zandzakken voor de deuren leggen hé.

chao xxxx

  • 08 Augustus 2008 - 16:30

    Jacques:

    Hii Jolanda,

    net je moeder aan de telefoon gehad die volop heeft verteld over je avonturen in Argentinie, ik was nieuwsgierig of ik je direct kun mailen doch het lukte meteen naar dit verre land, geweldig medium he,internet!! Zelf herstellende en volgende week een gesprek met de arboarts ivm opstart werkzaamheden.Ik hoop dat je de draad goed kan oppakken daar ondanks de taalproblemen doch jij bent niet voor een gat te vangen.Groetjes vanuit Zwijndrecht en tot gauw,

    Jacques

  • 08 Augustus 2008 - 17:59

    Sabrina:

    Lieve Jo,

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Ben blij te horen dat het je goed gaat (op sommige dagen wel wat minder, maar dat hebben we hier ook, toch?). Ik kijk iedere keer weer uit naar een nieuw berichtje van je. ik vind het nog steeds super goed van je dat je dit doet, echt super. Wij gaan over 3 uurtje rijden richting het zonnige Italië, want het weer hier in Nederland is echt helemaal niks.

    Ik wil je nog veel plezier wensen en geniet van je vrije weekend. Na de vakantie laat ik weer wat horen.

    Dikke knuffel en tot horens

    Liefs nichtje Sab

  • 09 Augustus 2008 - 17:57

    Tante An Ome John:

    lieve jolanda.
    terug van vacantie voor het eerst gelezen van je avontuur we leven met je mee .we hopen dat je verder veel plezier mag hebben lieve groeten van uit den briel an/john

  • 09 Augustus 2008 - 20:46

    Tante Fini :

    hoi jolanda hier is het ook pet weer ben met sandra naar oudbijerland geweest was ookrot weer wij gaan ook niet naar de romantische dag het park zal stront nat zijn veel plezier het wekent groetjes tante

  • 10 Augustus 2008 - 10:03

    Rokaja:

    Hoi Jo,

    Het eerste Nederlandse goud bij het zwemmen is binnen bij de Olympische spelen. Vrouwenestafette. Goed he. Die meiden gingen
    toch hard. Judo mannen min 60 brons.

    Nu gaat Isabel typen.

    mhjkkkk,,v,vmmmnnnnnnnnnnnnnnnnncxcxxasdsfp, bhcbx QBggaqgnnnnnnnnnnnnn

    Doei

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: