winter en 35 graden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu winter en 35 graden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

winter en 35 graden

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

01 September 2008 | Argentinië, Córdoba

Jongens wat is het warm hier.
Ja het is echt 35 graden en het is officieel nog winter. Het is ook extreem hoor, dit gebeurt niet zo vaak zo vroeg in het voorjaar (als ik ze mag geloven, en dat doe ik maar.Ik ben toch blij dat ik hier niet in de zomer ben want ik denk dat het dan behoorlijk benauwd is. En niet vergeten alle luchtjes van de mensen die zichzelf wat minder besproeien dan hun tuintjes.
Maar zo voor de laatste paar dagen is het prima uit te houden.

Een uitvinding toch hé dat world wide web. Zo heb je zelf weer contact met mensen die je weinig spreekt maar waar je wel altijd aan blijft denken. Super leuk Mo en Bo, jullie berichtje!

Gister ben ik in de Zoo hier in Cordoba geweest. De tuin ligt midden in het stadspark en is nog best groot. Hij dateert uit 1916 en dat is ook wel duidelijk te zien. Ik denk dat het ooit een hele mooie tuin geweest is maar net als alles hier in de stad is geldgebrek en dus gebrek aan onderhoud een groot gemis.
Maar... er was 1 zebra (die kon je gewoon gras voeren) 2 grote nijlpaarden (waar je, als je iets te ver voorover leunde, zo bij in het hok kon vallen) 1 olifant waarvan ik alleen z´n kont gezien heb (vies) en tijgers en leeuwen die in een veel te kleine kooi zaten (niet bij elkaar trouwens). En verder heel veel eenden en ander klein spul.
Ik heb een paar foto´s maar die komen morgen want ik zit weer achter de 10 jaar terug in de tijd pc want ik had geen zin om naar die andere te lopen.

Zaterdag was ik in de Sierras, het was een perfecte dag en ook daarvan zal ik morgen de foto´s plaatsen (veel blauwe lucht, altijd mooi).
´s avonds nog naar een soort bruin café geweest in het oude Cordoba. Was ook gezellig.

Vanmiddag mijn laatste les gehad, ik kan nu ook vertellen wat ik gister gedaan heb. Altijd handig natuurlijk want dat wordt me nogal eens gevraagd en nu hoef ik niet meer te zeggen: ¨gister ik doe boodschappen¨. De toekomstige tijd heb ik maar overgeslagen aangezien ik toch bijna weg ga. ¨El 10e septiebro vuelvo a mi pais Holanda¨ betekent de 10e ga ik terug naar mijn land en daar moeten ze het maar mee doen!

Dinsdag over een week wordt mijn laatste werkdag in de orfanato. Woensdag inpakken en de laatste dingen regelen en dan donderdag met de bus naar de watervallen van Igazu in het noorden. Daar kom ik dan vrijdag in de loop vd dag aan. Maandagochtend ga ik dan weer met de bus door naar Sao Paolo in Brazilië, waar vandaan mijn vliegtuig naar Londen vertrekt. Eigenlijk moet ik vanuit Cordoba vliegen naar Buenos Aires, daar met de bus naar een ander vliegveld, dan van BA vliegen naar Sao Paulo. Nou zit ik liever in de bus dan dat ik op een vliegveld zit te stressen of ik geen vertraging heb dus dit lijkt me een mooi reisschema om de laatste dagen in relaxte sfeer door te brengen.

En de watervallen schijnen verschrikkelijk mooi te zijn dus, Sheila, dat cosmosofische relax centrum heb ik maar niet geboekt! Ik moet daar toch een paar dagen uit kunnen rusten zodat ik er op mijn best uitzie als ik in A´dam aankom.

Wel met hier en daar een luis in mijn te lange haar maar dat moet dan maar.

Nou chicos en chicas, dat was het weer met de Fabeltjeskrant van vandaag. Ik ga nog even mijn andere sites bekijken en dan ´s thuis kijken wat de pot schaft. Ik gok geen andijvij met bal gehakt maar Norma kan erg lekker koken dus het zal best weer smakelijk zijn.

Un beso y hasta leugo

  • 02 September 2008 - 13:10

    Ome Wim / Tante Rina:

    Jolanda wij kunnen lezen dat je vaster in je schoenen gaat staan en dat je meer tijd voor je zelf krijgt (of neemt).Van spaans weten wij nog steeds niets en dat zat wel niks worden ook. Leuk dat het bij jou wel lukt om je beter begrijpbaar te maken. Als het de watervallen zijn die ik denk dat het zijn (in een halve cirkel en héééél groot) dan zal dit een geweldige ervaring worden die veel te vertellen geeft. 35 gr en dat in de winter wat moet het dan zijn in de zomer, volgens mij wil ik er dan toch niet zijn hoe mooi het ook is.Je bezoek aan de Zoo is duidelijk aders dan "onze" blijdorp. Wij hebben dat in Hongarijë gehad en eigelijk droevig om te zien. We zijn benieuwd naar de foto's van de sierras.
    knuffel en tot de volgende schrijven.

  • 02 September 2008 - 18:34

    Tante Lenie:

    hoi jolanda,dat het daar zo armzalig is,is wel erg.Moet je er wel voor betalen? De ZOO bedoel ik.Maar ja, als er niks is kan er ook niets binnen komen.Voor dekids is het wel beter dat ze in een gezin opgenomen worden.Leren ze toch nog spelen en de spullen heel houden. Voor mij is het daar niks,in portugal was 25gr. al heet voor mij.Veel plezier bij je uitjes geniet ervan. gr. t.lenie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 36238

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: