vanavond op stap - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu vanavond op stap - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Jolanda Zeeven - WaarBenJij.nu

vanavond op stap

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Jolanda

14 Augustus 2008 | Argentinië, Córdoba

Bon dia,

Ik heb ´t idee dat het al veel langer geleden is dan dinsdag dat ik geschreven heb, het was toch dinsdag?
Ik raak de dagen een beetje kwijt. Volgens mij wel want het was die avond dat ik ging eten met andere vrijwilligers.
Was erg gezellig, met 5 nationaliteiten aan tafel. Ik zat bij Frans meisje dat alleen Frans en Engels sprak, een Engels meisje dat redelijk Frans maar geen Spaans sprak en een Franse jongen die natuurlijk Frans maar ook vloeiend Engels sprak want zijn ouders zijn Iers (nog te volgen?) en redelijk goed Spaans. Uiteindelijk hebben wij met z´n vieren veel Frans gesproken en toen ik terug in de bus zat, duizelde het echt in mijn hoofd met al die talen door elkaar.
Maar hardstikke leuk natuurlijk.

Gister niet veel bijzonders gedaan, het werk is toch best wel vermoeiend want de kids zijn druk en maken veel herrie. Ik werk nu wel een half uurtje korter maar dat voelt zo niet. Verder is mijn eet-ritme nu helemaal in de war, ik eet nu vroeg in de ochtend en om 12 uur daar een bordje mee. Maar eer dat we thuis gaan eten is het echt laat dus moet ik tussendoor wel wat eten. En ik wil toch niet elke dag aan de koffie met wat lekkers beginnen want dan weet ik ´t wel. Dus nu met fruit en yoghurt en crackers de tijd overbruggen.

En vanavond gaat het dan gebeuren, ik ga eindelijk ´s een tripje maken. Naar Buenos Aires. Met een luxe bus met bedstoelen. En dan echt meer bed dan stoel. Je doet er ca. 9 uur over dus dan is dat wel prettig. We vertrekken om 23.15 uur en zijn dan ´s ochtends daar. Ik ben echt heel benieuwd, ik hoor zulke mooie verhalen. Camera gaat natuurlijk mee en dit keer ben ik met iemand dus kan ik ook ´s op de foto.
Nou moeten jullie niet denken dat ik er uitgerust en zongebruind uitzie, dus niet schrikken als je een bleek meisje met iets te lang haar ziet, dat ben ik toch echt.
Zaterdagavond ga ik dan weer met de bus terug, is ook al geregeld dus alles op safe.

ZOndagochtend ben ik dan weer thuis en heb ik 2 afspraken, volgens mij ook nog tegelijk dus dat moet ik nog even goed uitzoeken.
Zo af en toe gaat er nog wel is wat mis met de communicatie, zo had ik dinsdag ook 2 flessen wijn besteld i.p.v glazen. Hadden zij ook moeten zeggen natuurlijk maar een fles de man is toch opgegaan. En aangezien de bushalte voor de deur is, nooit een BOB nodig hier. ...

Gister zag ik in het centrum eindelijk een winkelte met anzichtkaarten, gelijk de hele voorraad opgekocht (het was niet genoeg dus treur niet als je nog geen kaart krijgt). Gisteravond allemaal zitten schrijven, ik wou het eerst niet doen maar een kaart met alleen groetjes is ook zo kaal. Ging ik net postzegels kopen bij het postkantoor, bleek dat dat een soort grote stickers zijn die niet meer op de achterkant pasten omdat het adres dan wegvalt. Dus als je een kaart krijgt en ergens zit voorop een postzegelsticker: die heb ik net zorgvuldig met de mevrouw van het postkantoor op de beste plek op de voorkant zitten plakken. Ondanks dat de rij langer en langer werd, ze wilde me beslist helpen. Typisch Argentijnse zakelijkheid.

Als jullie mij iets willen sturen, mijn broer heeft het adres vd organisatie waar ik mee hier ben. De post kan het beste daarheen gestuurd worden met het duurt geloof ik wel allemaal onwijs lang hoor. Ik zie ook nooit postbodes of zo en thuis krijgen wij ook nooit post.

Tot zover geen nieuw nieuws, ik meld me weer met de verhalen en spectaculaire foto´s uit B.Aires.

Lieve groeten van jullie correspondente uit Córdoba.

  • 14 Augustus 2008 - 21:15

    Pim:

    Hee langharige witte correspondente!
    Veel plezier in B.Aires he ;-)!
    En, we lezen je verhalen!

    x

  • 14 Augustus 2008 - 21:37

    Ma:

    dond.23.30 uur. IK was heel blij met je telefoontje van vanavond.Je bent best een hele goede correspondent hoor. Wij lezen je berichten heel gretig en zien alles zo voor ons.Maak er een heel fijn weekend van en kom veilig weer terug op je "nest" x ma

  • 15 Augustus 2008 - 06:31

    Emma:

    Hey Jolanda wat een avontuur zeg, ik zie het helemaal voor me. Geweldig! Ik ben blij om te horen dat je naar Buenos Aires gaat, het lijkt me echt fantastisch! Daar komt Maxima vandaan? Nou alles hier heel normaal, we hebben een vriendin voor Mo gehaald (uit Groningen), ze heet Daisy. Echt een stel oude eenden ik lach me helemaal rot. Voor de rest geen nieuws, maar ik lees en geniet van je website zodra er weer een update is. Nou lieverd, ik mis je, have fun en be safe. Een dikke kus vanuit Rotterdam! Love Emma

  • 15 Augustus 2008 - 07:00

    Mirjam:

    Ha die Jo,
    Ach arme jij met je witte snoetje, hebben ze daar geen zelfbruinende crèmes? Flink smeren voor je op de foto gaat en je ziet er picobello uit!
    Nou, dit is alweer mijn derde werkdag na mijn vakantie maar het voelt een beetje alsof ik nog vakantie heb. Er is gelukkig haast geen telefoon dus ik kan lekker doorgaan. Zo relaxed!
    Onze vakantie was echt fantastisch, ik zal je er over vertellen als je terug bent, anders wordt mijn stukje veel en veel te lang. Maar zo relaxed heb ik volgens mij nog nooit eerder vakantie gevierd. Ik ben zelfs mijn tas vergeten in het campingrestaurant, kun je nagaan... Degene die zó bang is voor tasjesdieven!
    Nou meid, ik ga even wat doen, daar word ik hier tenslotte voor betaald.
    Kus Mirjam

  • 15 Augustus 2008 - 07:30

    Zus,:

    He meisje,

    Als het goed is lig je nu onder je fleece dekentje in de bus te slapen en bij het waker ben je in weer een ander deel van het mooie bijzondere land ga lekker genieten en laat Henk lekker veel foto's van je maken en het maakt ons niet uit hoor bruin of wit we zijn gewoon blij om een plaatje van je te zien!
    Heb inderdaad een week of 3 geleden al iets opgestuurd maar volgens mij is het met de roeiboot onderweg. Weetje wat als maxima terug is uit China geef ik het wel aan haar mee.

    Veel plezier en uitkijken hé!

    Big Hug.

  • 15 Augustus 2008 - 11:05

    Rokaja:

    Hoi Jo,

    Ik had toch van de week verteld dat wij donderdag een bezichtiging hadden. Ha ha het is toch een verhaal (nou ja klein verhaaltje). Het was een wat oudere vrouw die belangstelling had en zij woont nu in de straat achter ons. Ze vond het een heel mooi huis, maar 1 minpuntje. Als je op het balkon staat en je kijkt door de spijlen naar beneden dan is het toch wel hoog. Deze mevrouw heeft namelijk last van hoogtevrees. Ze zei nog als het op de derde verdieping was geweest dan zou zij het wel beter vinden. Verder vond zij het uitzicht heel mooi. Toch maf, je gaat dan toch niet kijken naar een flat op 6 hoog. Ze zou er het weekend over gaan nadenken of ze voor het balkon een oplossing had (???) en het de makelaar na het weekend laten weten. Ik weet het antwoord al, het wordt toch niets.

    Heel fijn weekend.

    Doei,

    Rokaja

  • 15 Augustus 2008 - 13:13

    Sheila:

    Hallo meisje Zeeven van boven,

    Ben weer helemaal bij met je verhalen, heb ze een paar dagen moeten missen. Echt zó leuk om te lezen. Heb vanmorgen je moeder gesproken, ze heeft me weer bijgepraat.
    Ga je nog op zoek naar de broer van Maxima dit weekend ;-). Ik mail je nog wel.

    Have fun, liefs x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jolanda

In plaats van een vakantie heb ik dit jaar besloten om mezelf nuttig te maken voor mensen die het minder goed getroffen hebben dan wij allemaal. Natuurlijk kan dat ook dichter bij huis maar nu ben ik gelijk in de gelegenheid om een ander land goed te leren kennen. Ik heb 2 maanden de tijd en zal proberen jullie op de hoogte te houden van mijn belevenissen.

Actief sinds 27 Mei 2008
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 36230

Voorgaande reizen:

17 Juli 2008 - 17 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: